رابطه استامینوفن و آسم کودکان

۱۳۸۷/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰ - کد خبر: 12552
رابطه استامینوفن و آسم کودکان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث‌دی نیوز بر اساس گزارشی که در شماره 20 سپتامبر نشریه ‌Lancet منتشر شده است، این کودکان همچنین هنگامی که به 6 تا 7 سالگی می‌رسند با احتمال بیشتری دچار  التهاب بینی و ملتحمه چشم و اگزما می‌شوند.

دکتر ریچارد باسلی، از موسسه پژوهش پزشکی نیوزیلند در ولینگتون و سرپرست این تحقیق گفت: "اگر این رابطه علی و معلولی باشد، آنگاه باید مصرف استامینوفن را عامل خطرسازی برای آسم به شمار آورد و این امر توضیح‌دهنده علت افزایش شیوع آسم است."

 باسلی افزود از آنجایی که این بررسی نمی‌تواند به طور قطعی بگوید که استامینوفن علت آسم است، فعلا نباید نحوه مصرف استامینوفن را برای کودکان تغییر داد. او گفت: "استامینوفن داروی مرجح برای تسکین درد و تب در کودکان است."  اما به عقیده باسلی استامینوفن نیاید به طور معمول برای هر تبی در کودکان به کار رود، و باید استفاده از آن را برای تب‌های بالا گذاشت.

در مقابل دکتر جفری چاپ، استادیار پزشکیو رئیس کلینیک آسم ییل در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل معتقد است  که رابطه میان استامینوفن و آسم ممکن است نشانه چیزی دیگر باشد.

 او می‌گوید: "کودکانی که استامینوفن مصرف می‌کنند ممکن است بیشتر بیمارشده‌ باشند و ویروس‌‌های تنفسی را گرفته باشند، و به دلایل دیگر مبتلا به آسم شده باشند. به خاطر استامینوفن نیست که این کودکان آسم گرفته‌اند، اما استامینوفن اتفاقا در تصویر بالینی قرار گرفته باشد، زیرا آنها در اغلب اوقات بیمار بوده‌اند.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.61383s, 18q