معاون سلامت وزارت بهداشت با اشاره به وجود مشکلات اعتباری برای اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها گفت: باید گستره شهرهای زیر 50 و 100 هزار نفر در سطح استانی مشخص گردد تا اعتبار مربوطه به آن نیز از سوی وزارت رفاه تعیین شود.

دکتر حسن امامی رضوی در گفت و گو با ایسکانیوز ، در خصوص عدم پرداخت حقوق پزشکان خانواده اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای که به امضا رسیده است تمامی پزشکان در روستاها از دو ماه و نیم گذشته حق و حقوق خود را دریافت کرده اند و اگر در جایی گزارشی مبتنی بر عدم پرداخت حقوق آنان باشد به شدت پیگیری می شود.
وی گفت: اجرا نشدن طرح پزشک خانواده در شهرها به دلیل کمبود اعتبار و توافقنامه هایی است که با وزارت رفاه منعقد شده که در حال پیگیری هستیم تا توافق نامه هایی که با مجموعه دستگاه های ذیربط باید منعقد شده و با جدیت دنبال شود.
امامی رضوی همچنین ابراز داشت: از نظر نیروی انسانی و پزشکانی که در طرح پزشک خانواده شرکت کرده اند کمبود چشمگیری وجود نداردوی ادامه داد: اعتبار ویژه اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها در اختیار وزارت رفاه بوده که پس از تعیین حدود ، امکان پذیر بوده که تاکنون گستره این اقدامات مشخص نشده است.
معاون سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید گستره شهرهای زیر 50 و 100 هزار نفر در سطح استانی مشخص شود تا اعتبار مربوطه آن نیز از سوی وزارت رفاه تعیین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha