وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه نظام ارجاع موجب استفاده بهینه از امکانات و کاهش هزینه ها خواهد شد.

"کامران باقر لنکرانی" درجریان بازدیداز بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان بوئین زهرا افزود: برخی از هزینه های سرپایی نظیرسی تی اسکن، سونوگرافی و آزمایشات هزینه های القایی هستند.
وی ادامه داد: به تصور برخی از افراد جبران این هزینه ها نیازمند دولتی کردن این خدمات است در حالی که این راه حل مناسبی نیست.
وزیر بهداشت اضافه کرد: ارایه امکاناتی نظیرسی تی اسکن، ازطریق نظام ارجاع موجب واقعی شدن هزینه های سرپایی شده و درصورت لزوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی بیان داشت : درحالی که هزینه های بستری درحال کاهش است هزینه های سرپایی نظیر رادیولوژی و پاراکلینیک رو به افزایش است .
دکتر لنکرانی تصریح کرد: دربخش توسعه بیمارستانی کارهای بسیار ارزنده ای در استان قزوین صورت گرفته ، که افتتاح دو پایگاه فوریت های پزشکی از جمله آنها است .
  وی اظهارداشت: در کناربحث جابه جایی بیماران توسعه خدمات دقیق نیز مطرح است که ظرف چند ماه آینده یک آمبولانس برای بیمارستان امیرالمومنین بوئین زهرا اختصاص داده خواهد شد.
وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: نظام سلامت پیش از توسعه خدمات بیمارستانی نیازمند توسعه زیرساخت های بهداشتی است .
وی گفت : نظام سلامت در شهرستان هایی نظیر بوئین زهرا، باید هدفمند، مسئله محور و مطابق با نیازهای واقعی این شهرستان باشد.
لنکرانی با بیان اینکه یکی ازاولویت های وزارت بهداشت تقویت زیر ساخت ها است، تصریح کرد: نظام شبکه بهداشت ودرمان نقطه اتکا سلامت است که با تقویت آن بار هزینه های بیمارستانی کاهش خواهد یافت.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار قرار گرفتن نام این شهرستان در فهرست مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شد.
"روح الله جانی عباسپور" گفت : شهرستان بوئین زهرا در حالی که در شعاع 120 کیلومتری تهران قرار دارد اما فاقد زیرساخت های اقتصادی و مالی مطلوب بوده و جزو مناطق محروم کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: این امرباعث شده نیروهای دارای تخصص از جمله متخصصان پزشکی تمایلی به حضور دراین شهرستان نداشته باشند.
این مسوول ، بااشاره به بدهی بیمارستان امیرالمومنین شهرستان بوئین زهرا خواستار رسیدگی وزیر بهداشت و درمان به این مشکل شد.
وی اضافه کرد : نیروهای غیر بومی برای حضور در این شهرستان دارای دغدغه رفت و آمد هستند که این مسئله نیاز شهرستان به یک دانشکده پرستاری را بیش از پیش نمایان می کند.
وزیر بهداشت درادامه ازبیمارستان شهید رجایی قزوین و بیمارستان در حال احداث مینودر نیز بازدید کرد.
بیمارستان مینودر در زمینی به مساحت 23 هزارمتر و 52 هزار متر زیر بنا با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است .
برای ساخت این بیمارستان یکصد و 33 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات استانی هزینه خواهد شد.
گفتنی است ، نظام ارجاع نظامی است که براساس آن ، مراجعه کننده به منظور دریافت خدمات بهداشتی و درمانی باید ابتدا به بهورز (خانه بهداشت ) مراجعه و در صورت لزوم با ارجاع بهورز به پزشک خانواده مراجعه کند .
سپس در صورت نیاز با برگه دفترچه بیمه روستایی به پزشک متخصص معرفی شده و پزشک متخصص ، پس از انجام اقدامات درمانی و توصیه های لازم و انعکاس آنها در فرم بازخوراند، بیمار را برای ادامه درمان به مبدا ارجاع معرفی می کند.
درمواردی که در بسته های خدمتی برای بهورزان نقشی درنظر گرفته نشده است یا درشرایط اضطرار (بانظر بیمار)، بیمار می تواند به طور مستقیم به پزشک خانواده مراجعه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha