سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12563

رئیس اداره گیاهان دارویی وزارت بهداشت اعلام كرد: داروی درمان زخم پای دیابتی وارد شبكه داروخانه های كشور شد و بیماران نیازمند این دارو با تجویز پزشك می توانند به این دارو دسترسی پیدا كنند.

امیرحسین جمشیدی در گفت و گو با فارس افزود: داروی ایرانی درمان زخم پای دیابتی كه توسط محققان كشورمان تولید و معرفی شده است از سوی شركت تولید كننده به تولید انبوه رسید و از دو یا 3 هفته پیش در داروخانه های بزرگ ، معتبر و پرمشتری در تهران و شهرستان ها توزیع شد.

وی گفت : شركت تولیدكننده این دارو قول داده است كه نیاز بیماران كشور را هر چقدركه باشد تامین كند و به مرور با درخواست داروخانه های كوچكتر این دارو در اختیار دیگر داروخانه های متقاضی نیز قرار گیرد.

جمشیدی افزود: پكیچ بزرگ 90 تایی داروی آنژی پارس اكنون به قیمت 250 هزار تومان در داروخانه ها توزیع می شود اما قراراست پكیچ كوچكتر و 30 تایی این دارو نیز با قیمت كمتر تولید و عرضه شود.

داروی ایرانی آنژی پارس می تواند طی یك دوره درمان یك ماهه تا 2 ماهه زخم شدید پای دیابتی را درمان كند و مانع از قطع پا شود. اکنون سالا نه حدود 10 هزار نفر در ایران به علت زخم پای دیابتی دچار قطع عضو می شوند و پای خود را از دست می دهند. پیش از این و تا چند ماه گذشته داروی درمان زخم پای دیابتی فقط در بیمارستان شریعتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی تهران توزیع می شد.

به گفته محمد باقر لاریجانی ، متخصص غدد و رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران تمام بیماران دیابتی به داروی آنژی پارس نیاز ندارند و از بین حدود 1 / 5 میلیون بیمار دیابتی شناخته شده در كشور حدود 15 درصد در طول زمان دچار زخم پای دیابتی می شوندكه از این تعداد حدود 15 درصد آمپوته می شوند و چون زخم به استخوان می رسد استفاده از این دارو برای آنها فایدهای ندارد.

لاریجانی گفت : این طور نیست كه هركسی دچار زخم پای دیابتی شد به داروی آنژی پارس نیاز داشته باشد در شرایط فعلی باید بر اساس دستورالعمل تدوین شده مصرف آنژی پارس این دارو برای تعداد معدودی از بیماران نیازمند تجویز شود اما متاسفانه عده زیادی از بیمارانی كه نیازی به این دارو ندارند متقاضی آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha