سلامت نیوز : رئیس هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران کمردرد رایکی  از شایع‌ترین بیماری‌ها دانست و عنوان كرد: یكی از عمده‌ترین کارهایی که متخصصان طب فیزیکی انجام می‌دهند تشخیص و بكارگیری روش‌های مختلف درمان کمردرد است.

 به گزارش روابط عمومی انجمن علمی طب فیزیكی و توانبخشی ،دکتر سید منصور رایگانی به اعلام جزئیات برگزاری هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در آذرماه سال جاری پرداخت و گفت: این کنگره با حضور سخنرانان و شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

  وی افزود: با توجه به اینکه امسال  پذیرای  برخی اساتید مجرب و صاحب نظر این رشته در سراسر دنیا هستیم، کنگره از غنا و بار علمی بیشتری برخوردار خواهد بود.

 به گفته رئیس انجمن علمی طب فیزیكی و توانبخشی، توانبخشی سیستم‌های عصبی-عضلانی، بیماری های اسکلتی –عضلانی، دردهای اسکلتی – عضلانی، تازه‌های الکترودیاگنوز، سونوگرافی اسکلتی –عضلانی، توانبخشی قلبی –عروقی، توانبخشی در حوادث  از جمله محورهای موضوعی برگزاری این دوره از کنگره هستند.

رایگانی شعار كنگره هجدهم را « توانبخشی نیاز امروز و اولویت فردا» دانست و درباره علت این نامگذاری گفت: اکنون جامعه ما از لحاظ افزایش سطح سلامت عمومی و رشد نرخ امید به زندگی در رده نسبتا خوبی قرار دارد. همین عوامل موجب افزایش آمار سالمندان در كشور شده است و پیش بینی می‌شود  در آینده با پدیده سالمندی روبرو شویم.

 وی افزود: از سوی دیگر ایران هنوز یك كشور با جمعیت جوان است، بنابراین میزان حوادث غیر مترقبه و ناشی از کار بالاست. پس می‌توان گفت دو طیف عمده سنی كه در معرض ضایعات و اختلالات اسكلتی عضلانی هستند نیازمند خدمات توانبخشی‌اند.

مدیرگروه طب فیزیكی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه همچنین با توجه به اینکه خدمات توانبخشی در تشخیص و درمان دردها و بیماری‌های اسکلتی – عضلانی مقرون به صرفه است گفت: با استفاده از روش‌های فیزیکی نیاز بیمار به دارو و عمل جراحی کاهش می‌یابد. برای آنکه هم جامعه و هم متولیان امر سلامت را متوجه این ضرورت کنیم شعار کنگره را «توانبخشی نیاز امروز و اولویت فردا» قرار دادیم.

 رایگانی در ادامه کمردرد را از شایع‌ترین بیماری‌ها دانست و عنوان كرد: یكی از عمده‌ترین کارهایی که متخصصان طب فیزیکی انجام می‌دهند به تشخیص و بكارگیری روش‌های مختلف درمان کمردرد  باز می‌گردد. علاوه بر این در مواردی که بیمار ناچار به عمل جراحی و ناتوانی‌های احتمالی  پس از آن می شود توانبخشی به کمک می‌آید.

 وی تاكید كرد:‌ از پیشگیری و درمان غیرجراحی تا علت‌یابی و توانبخشی کمردرد جامع‌ترین خدمات در حیطه طب فیزیکی انجام می‌شود.

 بر اساس این گزارش، هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از  پنجم تا هفتم آذرماه سال جاری دردانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (تالار ابن سینا و امام خمینی" ره" ) برگزار می شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیتشر می توانند به سایت اینترنتی   www.isprm2014.ir   تماس حاصل فرمایند.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha