شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 125691

سلامت نیوز :نایب رئیس علمی کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، 16 هزار مورد ابتلا به سالک در سال گذشته به ثبت رسید.
دکتر  علیرضا خاتمی روز چهارشنبه در افتتاحیه  کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر  گفت: البته شمار مبتلایان ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال های قبل کمتر بود.
وی ادامه افزود : به عنوان مثال شمار مبتلایان به سالک در کشور در اواخر دهه 80 به 25 هزار تن هم می رسید این در حالی است که در سال های اخیر موارد کمتری از این بیماری به ثبت رسیده است.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بیشتر مبتلایان به سالک در سال گذشته از استان های فارس ، خراسان رضوی و اصفهان گزارش شده است.
خاتمی با بیان اینکه اکثر مبتلایان در مناطق « گرم و خشک » و « گرم و مرطوب » بسر می برند خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه افرادی از مناطق بوشهر و خوزستان نیز از این مناطق به سالک مبتلا شده اند.
وی در عین حال گفت : البته آندمیک (همه گیری بومی ) سالک در برخی مناطق از جمله آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل وجود ندارد واگر کسانی از این مناطق به سالک دچار شده اند ممکن است سفرهایی به مناطق دیگر داشته اند ، در غیر اینصورت این بیماری در منطقه آنها به صورت آندمیک وجود ندارد .
وی با بیان اینکه سالک به علت گزش نوعی پشه خاکی ایجاد می شود گفت: هر چند معمولا گزش این پشه در فصل تابستان رخ می دهد اما علایم این بیماری در ماه های بعد ، به عبارت دیگر از ماه شهریور به بعد ظاهر می شود .
وی درمان به موقع سالک را برای بهبود این بیماری و از بین رفتن اثر آن بر روی پوست بسیار مهم دانست و اظهارداشت : اگر درمان به موقع و خوب پیگیری شود ، اثر زخم بر روی پوست از بین می رود و یا در حداقل میزان بر روی پوست باقی می ماند.
همچنین تجلیل از 50 سال تلاش آموزشی و پژوهشی دکتر یحیی دولتی بنیانگذار مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام  همزمان با 80 سالگی این استاد گرانقدر با حضور آقای دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم ، دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران فردا 8 آبان در هتل المپیک برگزار می شود
کنگره بین المللی پوست ، زیبایی و لیزر به مدت سه روز – از هفتم تا نهم آبان - در هتل المپیک در حال برگزاری است 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha