انسان‌ها احساسات منفی مختلفی از جمله ترس، عصبانیت، خجالت و ناراحتی را تجربه می‌کند که از میان آنان حس اندوه مدت زمان بیشتری ادامه می‌یابد.

سلامت نیوز: انسان‌ها احساسات منفی مختلفی از جمله ترس، عصبانیت، خجالت و ناراحتی را تجربه می‌کند که از میان آنان حس اندوه مدت زمان بیشتری ادامه می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی‌های جدید حاکی از آن است که احساس غم و ناراحتی در مقایسه با دیگر احساسات انسانی می‌تواند 240 برابر بیشتر طول بکشد. گروهی از متخصصان بلژیکی اظهار داشتند زمانی که احساس ناراحتی و غم داریم اغلب به دنبال یک حادثه آسیب‌زا و تکان‌دهنده همچون مرگ یا سانحه بروز می‌کند. چنین وقایع تلخی مستلزم زمان بیشتری است تا بتوان به خوبی با آنها مقابله کرد و کاملا در مورد آنچه اتفاق افتاده درک کافی به دست آورد.

در این بررسی از 233 دانش آموز دبیرستانی درخواست شد تا تجربیات احساسی اخیر خود و مدت زمان آن را اعلام کنند. همچنین پرسش‌هایی در مورد راهکارهایشان برای مقابله با این احساسات مختلف مطرح شد.

این متخصصان اظهار داشتند: از میان 27 حالت احساسی بررسی شده حس اندوه در طولانی‌ترین زمان تداوم می‌یابد در حالی که خجالت، شوکه شدن،‌ ترس،‌ کسالت و دیگر احساسات خیلی سریع از بین می‌روند.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، علاوه بر این اگر برخی احساسات با احساسات دیگر مشابه باشند با این حال نمی‌توان گفت مدت زمان تداوم آن هم برابر است. به گفته متخصصان بلژیکی این مطالعه نشان داد که احساس گناه بیش از خجالت تداوم می‌یابد در حالی که حس اضطراب نسبت به ترس طولانی‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha