رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه 70 درصد سکونت‌گاه‌های کشور در معرض خطر زلزله هستند، بحران زلزله در کلان‌شهرها به ویژه تهران را بسیار جدی خواند.

70 درصد سکونت‌گاه‌های کشور در معرض خطر زلزله هستند

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه 70 درصد سکونت‌گاه‌های کشور در معرض خطر زلزله هستند، بحران زلزله در کلان‌شهرها به ویژه تهران را بسیار جدی خواند.

مهدی هاشمی در گفت وگو با خانه ملت،‌ با بیان اینکه هر روز زلزله‌های زیادی در سطح کشور اتفاق می‌افتد و یکی از جدی‌ترین مشکلات بحث بحران زلزله است، افزود: متاسفانه 90 درصد سکونت‌گاه‌های کشور در معرض بلایای طبیعی قرار دارند و 70 درصد آنها در معرض خطر زلزله هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، بحران زلزله در کلان‌شهرها به ویژه تهران بسیار جدی است، ادامه داد:‌ متاسفانه برای مقابله با این پدیده آمادگی لازم وجود ندارد به گونه‌ای که طرح سازمان مدیریت بحران در طول 5 سال گذشته نتوانسته انتظارات مجلس را پاسخ دهد زیرا به درستی، قانون ایجاد سازمان مدیریت بحران اجرا نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری تمدید یکساله اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، تصریح کرد: اگرچه بودجه مناسبی برای اجرای این قانون درنظر گرفته شده اما شاهد هستیم که علی‌رغم مصوبه مجلس اقدام مناسبی در بحث پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی صورت نگرفته است.

هاشمی با انتقاد از اینکه بودجه اجرای قانون مدیریت بحران در دیگر حوزه‌ها هزینه می‌شود، یادآور شد: تاکنون به مسئولان اجرایی چندین بار تذکر داده شده اما بازهم نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود بر این اساس مسئولان باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدت آزمایشی قانون ایجاد سازمان مدیریت بحران تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد لذا امید است مسئولان در این فرصت باقی مانده نسبت به بازنگری در این قانون اقدامات ویژه‌ای را به کار گیرند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه در طول دو سال گذشته شورای عالی مدیریت بحران حتی یکبار هم تشکیل جلسه نداده است، گفت: اگر موضوع به این مهمی مورد توجه قرار نگیرد چگونه انتظار اجرای درست و هزینه‌کرد دقیق این قانون را داریم؛ متاسفانه همواره پس از هر حادثه‌ای به فکر علاج آن افتاده‌ایم و بر این اساس خسارت‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha