مشاور مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست تهران، رفع تصرف و باز پس‌گیری اراضی شمیرانات و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده را از اولویت‌های این اداره اعلام کرد و گفت: در یک حرکت نمادین بیش از یک تن زباله از رودخانه‌های تهران جمع‌آوری شد.

سلامت نیوز: مشاور مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست تهران، رفع تصرف و باز پس‌گیری اراضی شمیرانات و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده را از اولویت‌های این اداره اعلام کرد و گفت: در یک حرکت نمادین بیش از یک تن زباله از رودخانه‌های تهران جمع‌آوری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، امین افتخار با اعلام این خبر افزود: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران مساله «خلع ید» باقیمانده اراضی تصرف شده در شمیرانات را همچنان با همکاری دادستان و فرماندار این شهرستان در دستور کار و اولویت برنامه‌های جهادی خود قرار داده است.

وی تخریب بنا‌ها و دیوار کشی‌های غیرقانونی و باز پس‌گیری کامل این اراضی از چنگال متصرفان و متخلفان را از ضروریات دانست و یادآور شد: در هفته گذشته نیز اقدامات اولیه قانونی برای تخریب و رفع تصرفات در این اراضی از سوی محیط زیست استان تهران ادامه داشته است و در آینده نزدیک در راستای رفع تصرف کامل باقیمانده این اراضی اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

پلمپ 8 واحد آبکاری در شهرستان پردیس

مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برخورد قانونی با واحدهای آلاینده در سطح استان از دیگر برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران در هفته قبل بوده است، اظهار کرد: هشت واحدآلاینده آب‌کاری درسطح شهرستان پردیس در هفته گذشته با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، پلمپ واز ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: این واحد‌ها غالبا مجوز فعالیت نداشته یا فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند یا به‌رغم احداث سیستم تصفیه فاضلاب، آزمایش‌های صورت گرفته نشان از خروجی غیر استاندارد آنها داشته است که در مجموع با احتساب 8 واحد پلمپ شده در هفته قبل، تعداد 22 واحد آلاینده آب‌کاری در شهرستان پردیس تاکنون پلمپ و تعداد 8 واحد نیز کلا جمع‌آوری شده است و از این تعداد کماکان 6 واحد نیز در حال تعلیق و پلمپ هستند.

افتخار گفت: پلمپ و جمع آوری کامل یک واحد غیرمجاز آلاینده بازیافت ضایعات فلزی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا نیز از دیگر اقدامات دستگاه محیط‌زیست استان تهران در هفته گذشته بوده است.

وی از هوشیاری ماموران محیط‌زیست در سرکشی به واحدهای پلمپ شده گذشته را تقدیر کرد و گفت: این واحد آلاینده که قبلا با دستور قضایی پلمپ شده بود با فک غیرقانونی پلمپ و با به‌کارگیری اتباع بیگانه، فعالیت آلاینده خود را با استفاده از تاریکی شب شروع می‌کرده است و موجب انتشار شدید ذرات و غبار خاک صنعتی و آلومینیوم در محیط اطراف و همچنین آلودگی شدید هوا وآسیب به مزارع و باغات کشاورزان شده بود.

مشاور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته اداره محیط‌زیست استان تهران در هفته گذشته از تعطیلی و پلمپ یک واحد آب‌کاری در شهرک صنعتی غیر دولتی کاظم آباد شهرستان رباط کریم خبر داد و افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم در گشت و پایش در شهرک صنعتی غیردولتی کاظم آباد با مشاهده آلودگی در یک واحد آب‌کاری اقدام به صدور و ابلاغ اخطاریه زیست محیطی به این واحد می‌کنند و در ادامه این واحد به دلیل عدم رعایت ضوابط و عدم توجه به اخطاریه‌های صادره و همچنین اصرار بر آلودگی آب و خاک، با انجام مراحل قانونی و به استناد مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی، توسط ماموران اجرایی پلمپ می‌شود.

افتخار همچنین کشف 30 پرنده وحشی در در بازار خرید و فروش پرندگان خلیج در بزرگراه آزادگان تهران در هفته گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: پرنده‌های کشف شده به پارک طبیعت پردیسان منتقل شده و بعد از حصول اطمینان از سلامت آنها، در زیستگاه اصلی خود رهاسازی خواهند شد.

مشاورمدیرکل و مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران بیان کرد: در هفته گذشته در یک اقدام فرهنگی و نمادین بخشی از حاشیه رودخانه جاجرود و سد ماملو در پارک ملی خجیر با همکاری طبیعت دوستان و تشکل‌های مردم نهاد محیط‌زیستی پاکسازی و بیش از یک تن زباله در کمتر از یک ساعت جمع آوری و منتقل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha