یك كارشناس بهداشت محیط، با اشاره به افزایش بار ترافیكی و آلودگی هوا در آغازین روزهای سال تحصیلی از هموطنان خواست تا از ترددهای غیر ضروری و خروج سالمندان و كودكان از منازل در این ایام خودداری كنند.

دكتر سعید متصدی، در گفت وگو با ایسنا، ساعات 7 تا 9 صبح را از ساعات آلوده برشمرد و افزود: ‌از ساعت 4 عصربه بعد نیز با اوج دیگری از آلودگی هوا مواجه هستیم كه از این رو خانواده‌ها نباید این ساعات را برای خرید و یا تفریح برگزینند.

وی، استفاده هموطنان از وسایل حمل ونقل عمومی را در كاهش میزان بروز آلودگی هوا موثر دانست و یادآور شد: با وجود زمان‌بر بودن استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اما در كاهش میزان آلودگی هوا بسیار موثر است.

این كارشناس بهداشت محیط، با تاكید بر ضرورت كنترل وضعیت خودرو‌ها به لحاظ میزان سوخت، فیلتر هوا و روغن در ادامه افزود: با تنظیم و بازدید به موقع و دوره‌ای خودروها آلودگی هوا با پیمایش قبلی كمتر می‌شود.

دكتر متصدی، با بیان این كه مدتی پس از بازگشایی مدارس با تنظیم ساعات كاری وضعیت هوا به شرایط عادی برمی‌گردد، یادآور شد: در این مدت باید كودكان و سالمندان از خروج بی مورد از منازل خودداری كنند و با افزایش مصرف میوه و شیر به كاهش آثار سوء آلودگی هوا كمك كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha