شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 125735

پژوهشگران دانشگاه کلمبیا با مطالعه الگوهای غذائی و تاثیرات مواد غذائی بر سلامت کلیه ها، داشتن یک برنامه غذائی سرشار از سبزیجات تازه ، گوشت سفید و میوه ها را رمز سلامت کلیه ها دانسته و مهمترین عامل ایجاد اختلالات کلیوی را مصرف گوشت قرمز ، کنسروها ، پروتین های فرآوری شده و شکر اعلام کردند.

سلامت نیوز: پژوهشگران دانشگاه کلمبیا با مطالعه الگوهای غذائی و تاثیرات مواد غذائی بر سلامت کلیه ها، داشتن یک برنامه غذائی سرشار از سبزیجات تازه ، گوشت سفید و میوه ها را رمز سلامت کلیه ها دانسته و مهمترین عامل ایجاد اختلالات کلیوی را مصرف گوشت قرمز ، کنسروها ، پروتین های فرآوری شده و شکر اعلام کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا پرس، پژوهش های جدیدی که توسط محققان دانشگاه کلمبیا انجام شده است ، نشان می دهد که داشتن رژیم غدائی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه برای حفظ سلامت کلیه های بسیار مفید است. بر اساس این مطالعات و مقایسه بین رژیم های مختلف غذائی ، این پژوهشگران ، رژیم غذائی مدیترانه ای را بهترین رژیم غذائی برای حفظ سلامت کلیه ها دانستند.

بر اساس گزارش های منتشر شده از نتایج این مطالعات که در ژورنال پزشکی جمعیت  متخصصان کلیه و مجاری ادرار آمریکا به چاپ رسیده است ، کسانی که از برنامه غذائی مبتنی بر سبزیجات تازه ، میوه ها ، ماهی ، گیاهان خام و چربی های اشباع نشده پیروی کرده و مواد غذائی مانند گوشت قرمز ، کنسروها و مواد پروتئینی فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس در برنامه غذائی شان کمتر استفاده می شود ، پنجاه درصد کمتر از  سایر افرادی که از این رژیم غذائی پیروی نمی کنند در خطر ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی هستند و از سوی دیگر استفاده از رژیم غذائی مناسبی که شرح داده شد ، سبب می شود احتمال ابتلا به اختلالات کلیوی در افرادی که از این رژیم غذائی استفاده می کنند چهل و دو درصد کمتر از سایر افراد باشد.

یکی از متخصصان کلیه و مجاری ادرار که در این پروژه تحقیقاتی شرکت کرده بود در این زمینه اعلام کرد : هیچ برنامه جادوئی برای حفظ کلیه وجود ندارد و این موضوع بستگی مستقیم به نوع تغذیه و الگوی غذائی دارد که شما پیروی می کنید. این مهم است که دقیقا بدانید چه نوع مواد غذائی را آماده کرده و به سفره می آورید .  البته این تنها بخشی از کار است و شما برای داشتن سلامت بدنی بهتر و مراقبت از کلیه هایتان باید توجه داشته باشید که چه غذاهائی را در بیرون از خانه مصرف می کنید. در این میان یک موضوع و نکته بسیار مهم و کلیدی نیز وجود دارد که عدم مصرف شکر و شیرینی جات به جز در موارد استثنائی است. این موضوعات می توانند شما را در حفظ سلامت کلیه هایتان یاری کرده و از ابتلا به بیناری های کلیوی جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    خوب بود مطالبتان.ممنون