حقوق پایمال شده ی پرستاری و به تبع آن بیماران بسیار زیاد است و در طول سالیان متمادی به تعداد آنها افزوده شده و اخیرا بی مهری ها نسبت به پرستاری و کل پیراپزشکی به اوج خود رسیده است.

بیانیه پرستاران در تجمع مقابل مجلس:یک ماه به مسئولین فرصت می دهیم

سلامت نیوز: حقوق پایمال شده ی پرستاری و به تبع آن بیماران بسیار زیاد است و در طول سالیان متمادی به تعداد آنها افزوده شده و اخیرا بی مهری ها نسبت به پرستاری و کل پیراپزشکی به اوج خود رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز، متن بیانیه پایانی تجمع پرستاران ماقبل مجلس به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و بخشایشگر

مقام معظم رهبری :پرستار، عضو حیات بخش نظام سلامت کشور است

افتخار می کنیم به کشور عزیزمان ایران اسلامی و سلام می فرستیم به صاحب این ماه عزیز، حسین ابن علی (ع) و همه ی آزادگان و عدالت خواهان تاریخ؛

افتخار می کنیم به حضور آگاهانه  و عدالت خواهانه ی همکاران پاک و پاکی دوست.

پرستارانی که از اجرا نشدن قوانین به حق خود، به ستوه آمده و فریادی به بلندای سکوت سر دادند تا مراتب اعتراض خود را برای چندمین بار به گوش مسئولین برسانند؛ امید است از این تاریخ به بعد صدای پر جمعیت ترین اعضای سیستم بهداشت و درمان کشور بهتر به گوششان رسیده و چشمانی را که عامدانه نابینا شده بازکنند و حقوق این قشر زحمتکش جامعه و  وجودشان را به رسمیت بشناسند.

درود می فرستیم به پرستاران سراسر کشور که از دل و جان هماهنگ با خواسته های به حقشان، در این جمع حاضر شده اند و به تمام پرستارانی که علیرغم میل باطنیشان از حضور به دلیل رهانکردن بالین بیمار سر باز زدند تا مبادا خدشه ای بر روند درمان بیماران بی گناه وارد آید و در واقع حقوق بیماران را از حق خود بالاتر دانستند؛ درود بر شرافت شما که بار دیگر در عمل ثابت کردید که کار شما از سالها عبادت با ارزشتر است.

بیانیه ی حاضر در جمع نمایندگان پرستاران کل کشور که به صورت خودجوش در مقابل مجلس در اعتراض به ناعدالتی های مداوم در سیستم بهداشت کشور رخ می دهد حاضر شده اند خوانده می شود. پشتوانه ی این مصوبه حمایت کلیه ی پرستاران ایران زمین است.

حقوق پایمال شده ی پرستاری و به تبع آن بیماران بسیار زیاد است و در طول سالیان متمادی به تعداد آنها افزوده شده و اخیرا بی مهری ها نسبت به پرستاری و کل پیراپزشکی به اوج خود رسیده است؛ لذا مهمترین خواسته های به حق ما در شرایط کنونی به شرح زیر بوده و سایر مطالبات در مجالی دیگر پیگیری خواهد شد:

1-اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که بیش از هفت سال از تصویب آن در مجلس هفتم شورای اسلامی میگذرد.

2-اجرای عدالت در پرداختها؛بین کلیه ی تیم درمان اعم از پزشکان و پرستاران و ...

3- مسئولیتهایی که مربوط به پرستاران است و در حال حاضر به ناحق در اختیار عده ای خاص بجز پرستاران قرار دارد باید به اعضای تیم پرستاری برگردد.

4-انتخاب و حضور نمایندگان پرستاری در کارگروه ها و جلساتی که مبنای تصمیم گیری در مورد پرستاری است تا عده ای تمامیت طلب که عدم حسن نیتشان بر پرستاران پوشیده نیست نتوانند اجحاف در حق این قشر را ادامه دهند.

در پایان اعلام میداریم که پرستاران عضوی از  وزارت بهداشت و درمان بوده و وظیفه ی اجرای قانون هفت سال بر زمین مانده ی مصوب مجلس مبنی بر تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر عهده ی وزارت مذکور است اما مسئولین ذیربط از اجرای آن به بهانه های واهی سر باز می زنند،لذا بارها با شیوه های مختلف مانند ارسال نامه به مجلس، نامه به وزیر محترم و حتی شخص رییس جمهور با بیش از بیست و چهار هزار امضا، تجمع های مسالمت آمیز خواستار حق خود شدیم که متاسفانه جوابی نگرفتیم. از نمایندگان محترم تقاضا داریم تا با استفاده از قدرت قانونی خود وزیر بهداشت را مکلف به اجرای قانون مذکور نمایند.ما پرستاران ایران اعلام می کنیم که با اعضای تیم درمان مشکلی نداریم و فقط خواهان حق و حقوق خودمان از وزارت خانه هستیم اما دستانی در کار است که ما را در مقابل دوستان پزشک قرار دهد که چنین چیزی صحت ندارد.

پرستاران بیدار و همیشه در صحنه ی ایران، با هوشیاری تحسین برانگیز خود علیرغم تمام نامهربانی ها و ستم ها که در حقشان صورت گرفته هیچگاه مراتب اعتراض خود را طوری بیان نکرده ک نامحرمان و بدخواهان بتوانند از آن سوء استفاده بکنند و می دانند که چشم امید بسیاری از کشورهای جهان به ایران و رهبر فرزانه ی مسلمین جهان دوخته شده است لذا  پرستاران هرگز به خود اجازه نداده اند که اوقات شریف و پر مشغله ی رهبری را به خود اختصاص داده و خواسته های صنفی را هر چقدر هم حق، نزد ایشان ببرند که در این صورت قطعا مشکل بی عدالتیها حل خواهد شد.

چشم امید پرستاران به وزارت بهداشت است که وظیفه ی خود را به طور شایسته انجام دهد که تاکنون عملی نشده است. از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم که با عملی کردن وعده و عیدها و احقاق حقوق پرستاران مرهمی بر زخم اعتماد از دست رفته ی شان بگذارند در غیر اینصورت و با قطع امید از مجلس،علیرغم میل باطنیمان شکایتمان را نزد مقام عظمای ولایت؛ رهبر معظم مسلمانان جهان خواهیم برد و مطمئنیم که به حقوق خود خواهیم رسید چرا که خواسته هایمان کاملا بر عدالت استوار است.

از رسانه ی ملی می خواهیم ملی باشد و به وظیفه ی مبنایی خود عمل کند و تنها تریبون قشر خاصی نباشد که بنشینند و از طرح خودساخته که خودشان سودش را می برند دفاع کند بلکه سعی کند که صدای همهگان را به گوش ملت برسد....

در پایان ما پرستاران حاضر به نمایندگی از تک تک پرستاران اعلام می داریم که یک ماه فرصت برای اجرایی شدن بی قید و شرط  و غیر پایلوت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری  و بهبود شرایط موجود کاری در نظر گرفته و چنانچه حسن نیتی از مسئولین محترم دریافت نکنیم اقدامات پیگیرانه ی وسیعتری را در نظر خواهیم گرفت.

پرستاران شرکت کننده در تجمع  جنب مجلس شوارای اسلامی

والسلام

هفتم ابانماه نود وسه

تجمع اعتراضی پرستاران مقابل مجلس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha