رییس هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت:با استفاده از روش های درمانی طب فیزیکی و توانبخشی نیاز بیمار به دارو و جراحی کاهش می یابد.

سلامت نیوز: رییس هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت:با استفاده از روش های درمانی طب فیزیکی و توانبخشی نیاز بیمار به دارو و جراحی کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا از انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی،دکتر سید منصور رایگانی کمردرد را یکی از شایع ترین بیماری ها دانست و اظهار کرد:یکی از عمده ترین کارهایی که متخصصان طب فیزیکی انجام می دهند تشخیص و به کارگیری روش های مختلف درمان کمردرد است.

رایگانی افزود:پیشگیری و درمان غیرجراحی تا علت یابی و توانبخشی کمردرد جامع ترین خدمات درحیطه طب فیزیکی است که انجام می شود.

وی اضافه کرد:همچنین مواردی که بیمار ناچار به عمل جراحی و ناتوانی های احتمالی پس از آن می شود توانبخشی به کمک می آید.

رایگانی بااعلام جزئیات برگزاری هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در آذرماه سال جاری گفت:این کنگره با حضور سخنرانان و شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار می شود و از بار علمی بیشتری برخوردار است.

به گفته وی، توانبخشی سیستم های عصبی-عضلانی، بیماری های اسکلتی –عضلانی، دردهای اسکلتی – عضلانی، تازه های الکترودیاگنوز، سونوگرافی اسکلتی –عضلانی، توانبخشی قلبی – عروقی، توانبخشی در حوادث از جمله محورهای این کنگره است.

رایگانی گفت:اکنون جامعه ما از لحاظ افزایش سطح سلامت عمومی و رشد نرخ امید به زندگی در رده نسبتا خوبی قرار دارد و همین عوامل موجب افزایش آمار سالمندان در کشور شده است و پیش بینی می شود در آینده با پدیده سالمندی روبرو شویم.

رایگانی افزود:از سوی دیگر ایران یک کشور با جمعیت جوان است، بنابراین میزان حوادث غیر مترقبه و ناشی از کار بالاست؛ پس می توان گفت دو طیف عمده سنی که در معرض ضایعات و اختلالات اسکلتی عضلانی هستند نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:با توجه به اینکه خدمات توانبخشی در تشخیص و درمان دردها و بیماری های اسکلتی – عضلانی مقرون به صرفه است،با استفاده از روش های فیزیکی نیاز بیمار به دارو و عمل جراحی کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: برای آنکه هم جامعه و هم متولیان امر سلامت را متوجه این ضرورت کنیم شعار کنگره را 'توانبخشی نیاز امروز و اولویت فردا' نامگذاری شده است.

هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از پنجم تا هفتم آذرماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (تالار ابن سینا و امام خمینی ره ) برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha