عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی کشور گفت: وزارت بهداشت باید اقدامات خود برای جذب پرستار را سرعت ببخشد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی کشور گفت: وزارت بهداشت باید اقدامات خود برای جذب پرستار را سرعت ببخشد.
   

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رسول خضری با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی وزارت بهداشت است، اظهار داشت: قرار بود امسال ۱۶ هزار پرستار شرکتی جذب بیمارستان ‌ها شوند اما فقط هزار نفر جذب شده اند و مابقی باید جبران شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات فعلی وزارت بهداشت در نظام سلامت کمبود نیرو است به طوری که در بخش پرستاری با کمبود شدید نیرو مواجهیم اما بیمارستان ها و وزارت بهداشت کوتاهی می کنند و این موجب نارضایتی مردم و بیماران می شود، لذا وزارت بهداشت باید اقداماتی که در دستور کار دارد را سرعت ببخشد.

این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت جبران عقب ماندگی های نظام سلامت در بخش پرستاران، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی رشته ها مانند پرستاری کمبود داریم که دانشگاه های علوم پزشکی باید افزایش ظرفیت و بومی گزینی را در دستور کار خود قرار دهند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha