مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از براش برف و باران در شمال و غرب کشور و ارتفاعات سایر مناطق طی دو روز آینده خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از براش برف و باران در شمال و غرب کشور و ارتفاعات سایر مناطق طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با مهر افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی امشب در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. روز یکشنبه بارش ها در نیمه شمالی و استان هرمزگان ادامه می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در این دو روز در ارتفاعات زاگرس و البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش برف پیش بینی می شود.

به گفته وی، در بعد از ظهر روز شنبه شدت بارش ها در استان های بوشهر و غرب فارس، کردستان، کرمانشاه و در روز یکشنبه در مناطق غرب و شمال آذر بایجان شرقی و اردبیل و ارتفاعات البرز شرقی رخ می دهد.

وظیفه تصریح کرد: روز های دوشنبه و سه شنبه با نفوذ و استقرار جریان های شمالی  بر مقدار بارش ها در سواحل دریای خزر افزوده شده و دریا مواج می شود.

وی افزود: در نیمه شمالی کشور دمای هوا کاهش می یابد که افت دما در شمال غرب و سواحل شمالی کشور قابل توجه بوده و بارندگیها در این مناطق تشدید می شود و به صورت برف و باران خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یاد آور شد: همچنین در این دو روز در مناطق غرب و جنوب غرب کشور بارندگیها ادامه خواهد یافت و در ارتفاعات زاگرس به صورت برف است.

وظیفه تأکید کرد: بعد از ظهر یکشنیه در برخی مناطق شمال غرب، در دامنه های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می دهد.

به گفته وی، فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد به تدریج کاهش ابر است. بیشینه دما ی پایتخت با یک درجه افزایش نسبت امروز برابر 15 درجه سانتیگراد و کمینه دما با دو درجه کاهش نسبت به امروز معادل 6 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha