موضوع رفع تصرف و باز پس گیری اراضی شمیرانات از متخلفین و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده در سطح استان همچنان در دستور کار برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران قرار دارد.

سلامت نیوز: موضوع رفع تصرف و باز پس گیری اراضی شمیرانات از متخلفین و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده در سطح استان همچنان در دستور کار برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، امین افتخار با اعلام این موضوع گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران مسئله خلع ید باقیمانده اراضی تصرف شده در شمیرانات را همچنان با همکاری دادستان و فرماندار این شهرستان در دستور کار و اولویت برنامه‌های جهادی خود قرار داده است.

مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به ضرورت تخریب کلیه بناها و دیوارکشی های غیرقانونی و باز پس گیری کامل این اراضی از چنگال متصرفان و متخلفان افزود: در هفته گذشته نیز اقدامات اولیه قانونی درخصوص تخریب و رفع تصرفات در این اراضی توسط دستگاه محیط زیست استان ادامه داشته است و در آینده نزدیک در راستای رفع تصرف کامل باقیمانده این اراضی اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

برخورد قانونی با واحدهای آلاینده در سطح استان

وی با بیان اینکه برخورد قانونی با واحدهای آلاینده در سطح استان از دیگر برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در هفته قبل بوده است، اظهارداشت: هشت واحد آلاینده آبکاری درسطح شهرستان پردیس در هفته گذشته با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، پلمب واز ادامه فعالیت آنها جلوگیری گردید.

وی تصریح کرد: این واحدها غالبا مجوز فعالیت نداشته و یا فاقد سیستم تصفیه فاضلاب بوده‌اند و یا علیرغم احداث سیستم تصفیه فاضلاب، آزمایشات صورت گرفته نشان از خروجی غیر استاندارد آنها داشته است که در مجموع با احتساب 8 واحد پلمب شده در هفته قبل، تعداد 22 واحدآلاینده آبکاری در شهرستان پردیس تاکنون پلمب و تعداد 8 واحد نیز کلا جمع آوری گردید و از این تعداد کماکان 6 واحد نیز در حال تعلیق و پلمب می باشند.

افتخار ادامه داد: پلمب و جمع آوری کامل یک واحد غیرمجاز آلاینده بازیافت ضایعات فلزی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا نیز از دیگر اقدامات دستگاه محیط زیست استان در هفته گذشته بود.

وی با اشاره به هوشیاری ماموران محیط زیست در سرکشی به واحدهای پلمب شده قبلی گفت: این واحد آلاینده که قبلا با دستور قضایی پلمب شده بود با فک غیرقانونی پلمب و با بکارگیری اتباع بیگانه، فعالیت آلاینده خود را با استفاده از تاریکی شب شروع می نموده و موجب انتشار شدید ذرات و غبارخاک صنعتی و آلومینیوم در محیط اطراف و همچنین آلودگی شدید هوا وآسیب به مزارع و باغات کشاورزان شده بود.

تشریح اقدامات محیط زیست استان تهران در هفته گذشته

مشاور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته این دستگاه در هفته قبل اظهار داشت: تعطیلی و پلمب یک واحد آبکاری در شهرک صنعتی غیر دولتی کاظم آباد شهرستان رباط کریم نیز در هفته گذشته صورت گرفت.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم طی گشت و پایش در شهرک صنعتی غیردولتی کاظم آباد با مشاهده آلودگی در یک واحد آبکاری اقدام به صدور و ابلاغ اخطاریه زیست محیطی به این واحد می کنند و در ادامه به دلیل عدم رعایت ضوابط و عدم توجه به اخطاریه های صادره و همچنین اصرار برآلودگی آب و خاک، با انجام مراحل قانونی و به استناد مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی این واحد سرانجام توسط ماموران اجرایی پلمب می شود.

افتخارهمچنین ادامه داد: دراواسط هفته گذشته و در عملیات گشت و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در بازار خرید و فروش پرندگان خلیج در بزرگراه آزادگان تهران نیز تعداد 30 پرنده وحشی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به برخورد جدی و قانونی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با خرید و فروش حیوانات غیر مجاز تصریح کرد: پرنده های کشف شده به پارک طبیعت پردیسان منتقل شده و بعد از حصول اطمینان از سلامت آنها، در زیستگاه اصلیشان رهاسازی خواهندشد.

مشاورمدیرکل و مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران خاطر نشان کرد: طی هفته گذشته همچنین تعداد 10 واحد آلاینده مستقر در شهرستان اسلامشهر شناسایی و از دستگاه محیط زیست اخطاریه قانونی دریافت کردند.

وی گفت : در صورت عدم توجه به اخطاریه های صادره، با واحد متخلف برابر قوانین و مقررات زیست محیطی برخورد خواهد شد.

افتخار در پایان بیان داشت: در هفته گذشته در یک اقدام فرهنگی و نمادین بخشی از حاشیه رودخانه جاجرود و سد ماملو در پارک ملی خجیر با همکاری طبیعت دوستان و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی پاکسازی شد و بیش از یک تن زباله درکمتر از یک ساعت جمع آوری و منتقل شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha