پژوهشگران اعلام كردند كودكانی كه از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌كنند 5 برابر بیشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهای مغزی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیلی تلگراف،‌ تحقیقات دانشمندان سوئدی نشان داد كه كودكان زیر 16 سال به علت اینكه سیستم عصبی و مغز آنها هنوز در حال رشد و توسعه است آسیب بیشتری را از تشعشعات تلفن های همراه می‌پذیرند.
دانشمندان معتقدند كه كوچك‌تر بودن سر و نازك تر بودن جمجمه آنها باعث نفوذ بیشتر تشعشعات به درون مغز می‌شود. این دسته از محققان پس از ارائه نتایج تحقیقات بر این باورند كه كودكان زیر 12 سال باید تنها در مواقع اضطراری از تلفن همراه استفاده كنند.
دانشمندان همچنین افزودند كه نوجوانان باید از "هندزفری" استفاده كرده و تا جای ممكن سعی كنند از پیام كوتاه استفاده كنند.
عده‌ای از محققان با ایراد سئوالاتی به این نتایج اعلام كرده‌اند كه تلفن‌های همراه به اندازه كافی در بازار نبود‌ه‌اند تا بشود چنین نتایج دقیقی را از تحقیق بر آنها گرفت.
حدود 90 درصد نوجوانان زیر 16 سال و 40 درصد دانش‌آموزان مدارس در بریتانیا تلفن همراه دارند.
نتایج پژوهش‌های محققان سوئدی در كنفرانسی در مورد تلفن همراه و سلامت در لندن ارائه شده است.
یكی از یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد كه یك شخص هر چه زودتر و در سن پایین‌تری به استفاده از موبایل روی بیاورد احتمال ابتلا به تومور مغزی در وی افزایش می‌یابد.
پروفسور لنارت هاردل از دانشگاه هاسپیتال شهر اروبرو سوئد می‌گوید:"افرادی كه قبل از 20 سالگی به استفاده از تلفن‌همراه می‌پردازند 5 برابر بیشتر با خطر ابتلا به تومور مغزی روبرو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha