یک فوق تخصص اعصاب گفت: اگر فردی در اصطلاح عامیانه حرص و جوش بخورد، و نتواند با کلام ابراز وجود کند، بیشتر دچار سردردهای روانی و میگرنی می‌شود.

میگرن در کمین کدام افراد است؟

سلامت نیوز: یک فوق تخصص اعصاب گفت: اگر فردی در اصطلاح عامیانه حرص و جوش بخورد، و نتواند با کلام ابراز وجود کند، بیشتر دچار سردردهای روانی و میگرنی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، ساسان ساکت با اشاره به اینکه اگر فردی در اصطلاح عامیانه حرص و جوش بخورد و نتواند با کلام ابراز وجود کند، بیشتر دچار سردردهای روانی و میگرنی می‌شود، اظهار داشت: در مورد تئوری سردردهای میگرنی هنوز اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد اما به طور کلی سردردهای میگرنی موسوم به سردردهای عروقی هستند و آنچه که بسیار دیده می‌شود سردردهای تنشی و عروقی است که بیشتر به نوع زندگی افراد بستگی دارد و مربوط به تعامل آنها با اجتماع می‌شود.

این فوق تخصص اعصاب افزود: از دید روانپزشکی عامل ایجاد سردردهای میگرنی، استرس‌ها و تنش‌های عصبی است که ممکن است در اثر بی‌خوابی، خستگی و حتی گرسنگی باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر کسانی که دچار سردرد می‌شوند افرادی هستند که استرس زیادی دارند و در ابراز وجود خود دچار مشکل هستند، گفت: اگر فردی در اصطلاح عامیانه حرص و جوش بخورد، و نتواند با کلام ابراز وجود کند، بیشتر دچار سردردهای روانی و میگرنی می‌شود.

ساکت؛ عمده داروهای تجویز شده برای این افراد را در دست روانپزشکان دانست که شامل داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب است و در این باره گفت: مکانیسم داروها به گونه‌ای است که طاقت فرد را برای مقابله با مشکلات بیشتر می‌کند، ظرفیت وجودی فرد را برای ابراز خود بیشتر می‌کند، فرد قدرت انطباق بیشتری با محیط پیدا می‌کند، قدرت حل مسئله برای وی افزایش می ‌یابد و در نتیجه دچار سردردهای عروقی نمی‌شود.

این فوق تخصص اعصاب در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین سردردها منشا روانی دارند و ارتباط تنگاتنگی با سبک و شیوه زندگی پیدا می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha