پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1259

دانشمندان دریافته اند که با تنظیم تنفس می توان نقش قابل ملاحظه ای در تنظیم ضربان قلب افراد داشت.

تنفس بر ضربان قلب تاثیر دارد
 به گزارش سلامت نیوزبه نقل از رویترز ، جستجو برای نمونه‌ هایی از ضربان قلب در انسان موضوع مهم تحقیقات بشمار می ‌آید و مشخص شده که می توان با فراگیری تنظیم تنفس در افراد به تنظیم ضربان قلب در آنها نیز کمک کرد.

البته این مسئله در شرایط گوناگون بدنی ، احساسی و عاطفی متفاوت است زیرا ضربان قلب نیز متاثر از تغییرات بدنی و احساسی افراد است.

قلب به طور طبیعی شصت تا 70 ضربه در هر دقیقه می ‌زند علاوه بر آن قلب و تنفس پدیده‌ های پیچیده ‌ای هستند با کمترین دوره‌ های بیداری یا حرکت سریع چشم ، ارتباط بین تنفس و ضربان قلب دوباره ظاهر می‌شوند و ارتباط مداوم آمار تنفس بر آمار قلب تاثیر می‌گذارد.

به وسیله فعالیت‌ های اضافی مغز از قبیل خواب زیاد یا هیجانات گوناگون و فشار های روانی ضربان قلب مختل می ‌شود و همچنین اختلالاتی در تنفس ایجاد می ‌شود.

همچنین محققان امیدوارند که ضربان قلب برای بیمارانی که مشکلات قلبی دارند ثابت بماند تا پزشکان بتوانند ابزارهای تشخیص این بیماری را توسعه دهند.

در عین حال انتظار می رود تا بتوان با تغییر و تنظیم تنفس در مواردی که فرد دچار دردهای جسمی است تا حدی تحمل درد را برای افراد ساده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha