پژوهشگران پس از انجام تحقیقاتی اعلام كردند كه ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند به ترك سیگار توسط زنان باردار كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز از لندن، این نتایج پس از انجام 2 تحقیق اعلام شده كه نشان داده یك چهارم زنان بارداری كه به طور مرتب ورزش می‌كرده‌اند موفق به ترك سیگار شده‌‌اند.
محققان بریتانیایی اعلام كرده‌اند كه میزان ترك سیگار مشابه زنانی بوده كه از جایگزین‌های نیكوتین برای ترك سیگار استفاده می‌كنند.
نتایج این تحقیق كه توسط دكتر "مایل اوشر" و همكارانش در دانشگاه جرج لندن انجام شده نشان می‌دهد كه فعالیت بدنی نقشی پررنگ و قابل قبول را در كمك به ترك سیگار در طول دوران بارداری دارد.
نیكوتین كه یكی از اعتیادآورترین مواد شناخته شده است می‌تواند منجر به پائین آمدن وزن و ‌افزایش احتمال مرگ و میر نوزاد شده و از عوامل اختلال در یادگیری و مشكلات سلامت در دوران كودكی نیز محسوب می‌شود.
این محققان اعلام كردند كه حدود 17 درصد زنان بریتانیایی و 20 درصد زنان آمریكایی در جریان بارداری سیگار می‌كشند.
جایگزین‌های نیكوتین یكی از راه‌های ترك سیگار در دوران بارداری است اما این نگرانی وجود دارد كه باعث آسیب رساندن به جنین شود كه به این ترتیب ورزش به عنوان جایگزینی سالم برای زنان باردار مطرح می‌شود.
دو تحقیق انجام شده بر روی زنان بالای 18 سال بارداری انجام شده كه دست كم در روز یك نخ سیگار می‌كشند. فعالیت‌های بدنی این زنان كاملاً معتدل بوده و فعالیت اصلی آن‌ها پیاده‌روی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha