یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد به مواد مخدر را دومین عامل مرگ ومیر در کشور برشمرد و موضوع افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی را یکی از دغدغه های مهم جامعه دانست.

سلامت نیوز: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد به مواد مخدر را دومین عامل مرگ ومیر در کشور برشمرد و موضوع افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی را یکی از دغدغه های مهم جامعه دانست.
 
به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «بابک دین پرست» در جلسه کمیته های پنج گانه حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: الگوهای مصرف مواد مخدر در کشور به سمت پرخطر سوق پیدا کرده و شاهد کاهش سن اعتیاد و گسترش آن در بین جوانان و زنان هستیم.
 
وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر پس از تصادفات رانندگی، دومین عامل مرگ ومیر را در کشور به خود اختصاص داده، افزود: باید در آگاهی بخشی به مردم در خصوص مضرات مواد مخدر براساس اصول علمی اقدام کرد در غیر اینصورت مبارزه با این بلای خانمانسوز را با مشکل مواجه می کند.
 
دین پرست ادامه داد: باید تهدیدات ناشی از مواد مخدر صنعتی و سنتی در کشور به خوبی مشخص و ضمن بررسی علل افزایش مصرف مواد محرک در بین جوانان و زنان، راهکارهای علمی و عملی در جهت مهار این معضل شناسایی شود.
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید در برابر پدیده شوم مواد مخدر از تمام اقشار مرجع و تاثیرگذار جامعه مانند وزرشکاران، مداحان، هنرمندان و ائمه جماعات کمک گرفت تا بتوانیم مبارزه با مواد مخدر را به درون جامعه ببریم.
 
وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش فرهنگ سازی به منظور پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گفت: همراهی و مشارکت مردم در موفقیت طرح ها و برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است.
 
دین پرست، جامعه پذیری و بازگشت معتادان بهبود یافته را به خانواده مهم دانست و افزود: یکی از اهداف و برنامه های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر، ارتقای سطح درمان معتادان، بازگشت آنان به جامعه و اشتغالزایی برای این افراد است.
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم همکاری همه دستگاه ها در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید همه دستگاه ها با ظرفیت های در اختیار و با مشارکت تمامی اقشار جامعه، در برابر مواد مخدر و معضلات ناشی از آن ایستاده و در جهت عاری کردن جامعه از این بلای خانمانسوز همت و تلاش مضاعف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha