رییس کانون بیماران هموفیلی ایران با انتقاد شدید از نبود دارو در بخش سرپایی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: اگر وزارت بهداشت این کمبود را نمی پذیرد اجازه دهد که انجمن بیماران را به وزارتخانه ارجاع دهد.

احمد قویدل در گفت و گو با ایسکانیوز ، افزود: اگر وزارت بهداشت لازم می داند انجمن بیماران هموفیلی، هر بیماری که دارو ندارد را به معاونت غذا و داروی این وزارتخانه برای دریافت دارو و صحت کمبود دارو فرستد به شرطی که به آنان اجازه ورود داده شود.
وی ادامه داد: کانون هموفیلی در پی نگرانی های شدید از کمبودهای دارویی در 40 روز گذشته از شخص وزیر بهداشت درخواست دارد که ضمن بررسی مشکلات موجود برای رفع آن که صدمه جدی به بیمار هموفیلی وارد می آورد دستورات لازم را صادر کند.
قویدل همچنین درخصوص این بیانیه تصریح کرد: به وزیر بهداشت گفته ایم که در ابتدای سال، وعده تامین داروی بیماران تا دو برابر حداقل استاندارد جهانی داده شد اما نه تنها وعده مذکور محقق نشد بلکه وضعیت بیماران بیش از پیش وخیم شده است.
مدیر کانون هموفیلی ایران گفت: با وجود اعلام مهلت ثبت نام سهام عدالت از اول مهرماه، دو روز گذشته طی تماس هایی که با دبیرخانه ستاد سازمان خصوصی سازی برقرار شده اعلام کرده اند که هنوز دستوری صادر نشده و بیماران بعد از مهلت مقرر نیز می توانند مراجعه کنند.
وی با اشاره به مراجعه 400 بیمار هموفیلی از یک هزار و 800 بیمار تهرانی ابراز داشت:آمار مراجعه بیماران در برخی از استان ها مانند ارومیه از 300 بیمار، 150 نفر مشخص شده اما نمی توان به صورت رقیق در مورد بقیه استان ها اظهار نظر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha