برخی واحدهای پذیرایی واقع در حاشیه رودخانه جاجرود که در شهرستان تهران و در حوزه آبریز سد ماملو قرار دارند فاقد سیستم تصفیه فاضلاب بوده و آلودگیهای ناشی از آنان وارد منابع آب شرب تهران می شوند.

شینا انصاری در گفتگو با مهر افزود: اداره کل محیط زیست شهر تهران به منظور جلوگیری از آلودگی آب و خاک، منابع آلاینده حاشیه رودخانه ها را پیگیری کرده و از هدایت فاضلابهای خام و تصفیه نشده به آنها جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: در حاشیه رودخانه کن و منطقه امامزاده داوود(ع) به طور مجموع 45 رستوران تحت پایش محیط زیست قرار دارند که با پیگیری به عمل آمده 8 واحد به سیستم رفع آلودگی مجهز و 8 واحد نیز در حال احداث این سیستم هستند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران گفت : پرونده 3 واحد از رستورانها در مراجع قضایی مفتوح و تحت بررسی است، همچنین 11 رستوران به تازگی شناسایی شده اند که نیازمند پیگیری جهت رفع آلودگی هستند.

انصاری خاطرنشان کرد: در حاشیه رودخانه جاجرود که در شهرستان تهران و در حوزه آبریز سد ماملو قرار گرفته و به لحاظ اینکه تامین کننده منابع آب شرب محسوب می شود دارای حساسیت ویژه ای است احداث سیستم فاضلاب در 16 رستوران منطقه پیگیری شده که تا کنون از این تعداد 4 واحد، سیستم مربوطه را احداث کرده اند اما متاسفانه هنوز 12 واحد پذیرایی به این سیستم مجهز نشده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha