یک جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: استفاده نادرست از رایانه و انجام بیش از یک ساعت بازی رایانه ای و تلویزیونی سبب بروز تیک های عصبی در کودکان می شود.

دکتر شاهرخ میلان در گفت و گو با ایرنا افزود: تحریک چشم ها و ضعف در بینایی کودکان از دیگر عوارض انجام بیش از یک ساعت بازی رایانه ای است.
وی با بیان اینکه تلویزیون و رایانه به منظور کاهش ضرر رسانی بر روی چشم ها بهتر است از نوع ال سی دی باشد، اظهار داشت: انواع تلویزیون و رایانه با لامپ تصویر دارای اشعه فرابنفش بوده که سلامت چشم را تهدید می کند.
وی، استراحت، خواب و استفاده درست از تلویزیون و رایانه را از عوامل محیطی موثر بر روی بینایی و سلامت چشم عنوان کرد.
این متخصص، با اشاره به میزان استراحت لازم برای چشم ها، افزود: چشم ها حداقل به شش ساعت استراحت کامل نیاز دارد اما بهترین میزان استراحت برای چشم هشت ساعت است.
میلان با اشاره به نحوه مطالعه و تاثیرگذاری آن برروی چشم گفت: مطالعه در نور کم سبب خستگی و آسیب چشم ها می شود.
وی افزود: نور کم سبب کاهش اتوماتیک وار پلک زدن، خشکی چشم ها و در نهایت بروز قرمزی و سوزش چشم ها می شود.
وی اظهار داشت: مطالعه بهتر است در طول روز، روی میز و با رعایت فاصله حدود 40 سانتی متر انجام گرفته و از مطالعه کردن در حالت راه رفتن، دراز کشیدن و یا در اتومبیل به دلیل بروز آسیب در چشم ها، خودداری شود.
این متخصص افزود: مطالعه کردن در نیمه شب نیز، سبب وارد شدن فشار به عضله و عدسی چشم ها و در نهایت بروز نزدیک بینی در فرد می شود.
میلان یادآور شد: عینک های دارای خاصیت ضد فرا بنفش تا 400 نانومتر و خاصیت آنتی رفلکس، مناسب ترین عینک برای محاظفت چشم ها در برابر اشعه تلویزیون، رایانه و رفع خستگی ناشی از مطالعه و بازتاب های محیطی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha