سازمان بهداشت جهانی هشدار داد در صورت سهل‌انگاری دولت‌ها در مبارزه با تب دنگی حدود 2 میلیارد نفر در منطقه شرق آسیا در خطر ابتلا به این تب ضعیف كننده قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از مانیل،‌ این سازمان اعلام كرد كه خواستار اتخاد یك استراتژی منطقه‌ای توسط 37 كشور این منطقه برای مبارزه با این بیماری شده است كه توسط حشرات منتقل می‌شود و یكی از 40 بیماری مهم جان تلقی می‌شود.
سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه نخستین مورد اپیدمی این بیماری در فاصله سال‌های 1991 تا 2004 در این منطقه و با حدود 350 هزار مورد مشاهده شد و از حدود 5/2 میلیارد نفری كه در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند 8/1 میلیارد نفر در غرب اقیانوس آرام زندگی می‌كنند.
98 درصد ابتلا به تب دنگی در جهان و 99 درصد مرگ‌های ناشی از این تب ضعیف كننده بین سال‌های 2001 تا 2004 در این منطقه و كشورهای ویتنام، مالزی،‌فیلیپین، كامبوج،‌ لائوس،‌سنگاپور، پولنزی فرانسوی، فیجی، كلدونیه نو و چین مشاهده شده است.
این سازمان در گزارشی ارائه شده در یك كنفرانس سازمانی در مانیل اعلام كرده بود كه این بیماری در 3 دهه اخیر به علت تغییر الگوهای آب و هوایی و گسترش زیستگاه پشه Aedes aegypti ناقل ویروس این بیماری به شدت گسترش یافته است.
WHO اعلام كرده كه نابودی نامناسب زباله‌های پلاستیكی و قوطی‌های فلزی باعث ایجاد فرصت‌های جدیدی برای تخمگذاری این حشرات شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha