سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 126090

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: کاشت درختان مثمر در شهری با این ویژگی‌ها کارشناسی نیست.

چرا در تهران درخت میوه نداریم؟

سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: کاشت درختان مثمر در شهری با این ویژگی‌ها کارشناسی نیست.
علی محمدمختاری در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: کاشت درختان مثمر در فضای سبز سطح شهر به دلیل آلودگی هوا و امکان جذب عناصر مضر موجود در هوا مانند سرب و دیگر آلودگی‌ها برای شهر تهران مناسب نیست، چراکه در صورت مصرف باعث بروز بیماریهای گوارشی برای شهروندان می ‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران آلوده شدن سطح معابر در اثر ریختن میوه‌ها بر روی زمین را یکی دیگر از مشکلات کاشت درختان مثمر دانست و گفت: خطر سقوط شهروندان از بالای درختانی که اقدام به چیدن آن کرده ‌اند شهرداری را واداشته که از کاشت درختان مثمر صرف نظر کرده و صرفاً این درختان را در اراضی جنگل‌کاری خارج از محدوده و نیز منازل شهروندان غرس کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کاشت نهال رایگان از انواع مثمر و غیرمثمر در منازل شهروندان در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در نیمه دوم سال جاری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha