سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس آمار تنها 20 درصد از معتادان موفق به ترک اعتیاد شده و 80 درصد در این کار موفقیتی نداشته و همچنان معتاد می‌مانند.

سلامت نیوز : معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس آمار تنها 20 درصد از معتادان موفق به ترک اعتیاد شده و 80 درصد در این کار موفقیتی نداشته و همچنان معتاد می‌مانند.

 بابک دین پرست درجلسه فوق العاده شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر خراسان شمالی افزود: به رغم توفیق ناچیزی که در زمینه ترک اعتیاد وجود دارد، وظیفه داریم این کار را با جدیت دنبال کنیم.

وی برنامه اصلی این ستاد در سال جاری را کاهش صدور مجوز برای مراکز ترک اعتیاد و نظارت بر این مراکز عنوان کرد و ادامه داد: در برنامه جدید این ستاد، افزایش کمی مراکز ترک اعتیاد در دستور کار قرار نداشته و فعالیت کیفی این مراکز مورد نظر است.

دین پرست اظهار کرد: از مردادماه امسال شیوه نامه نظارت بر مراکز ترک اعتیاد غیردولتی و دولتی در سطح کشور ابلاغ شده و با مراکز متخلف فاقد مجوز و یا دارای مجوز برخورد می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های ناظر بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد در کشور باید به وظیفه نظارتی خود در قبال این مراکز به درستی عمل کنند.

دین پرست اظهار کرد: مصوبه درمان رایگان معتادان بی‌بضاعت در کشور از سوی دولت ابلاغ شده و براساس این مصوبه دستگاه‌های متولی به خصوص بهزیستی و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند معتادان بی‌بضاعت را به صورت رایگان درمان کنند.

 

وی بیان کرد: در سال جاری میزان اعتباری که برای سند جامع پیشگیری فرهنگی کشور در اختیار این ستاد قرار گرفته حدود یک هزار میلیارد ریال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha