سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 126095

در حالی که وزارت بهداشت استفاده از خمیر مرغ در صنایع غذایی را تخلف اعلام کرده و به صاحبان صنایع هشدار توقف خط تولید را داده است، وزیر جهاد کشاورزی گفت: "تولید این محصول به صورت کلی مشکلی ندارد و اینکه تولید خمیر مرغ با نظارت سازمان دامپزشکی پیگیری شود با وزارت بهداشت توافق شده است".

سلامت نیوز: در حالی که وزارت بهداشت استفاده از خمیر مرغ در صنایع غذایی را تخلف اعلام کرده و به صاحبان صنایع هشدار توقف خط تولید را داده است، وزیر جهاد کشاورزی گفت: "تولید این محصول به صورت کلی مشکلی ندارد و اینکه تولید خمیر مرغ با نظارت سازمان دامپزشکی پیگیری شود با وزارت بهداشت توافق شده است".

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، از زمانی که شیوه تولید نامطلوب خمیر مرغ در برخی کارخانه‌های تولیدی حاشیه‌ساز شد، استفاده از این محصول در صنایع غذایی به ویژه کارخانه‌های سوسیس و کالباس وارد چالشی بزرگ شد؛ به گونه‌ای که از همان ابتدا وزیر بهداشت و وزارتخانه متبوعش اظهارات محکمی در زمینه ممنوعیت استفاده از این محصول در صنایع غذایی مطرح کردند.

 

و مخالفت‌های وزارت بهداشت همچنان ادامه دارد چرا که رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت در آخرین اظهارنظر خود درباره خمیرمرغ اعلام کرد که اجازه استفاده خمیر مرغ در فرآورده‌های سوسیس و کالباس تمدید نمی شود و مهلت آن در حال سپری شدن است. سلامت خمیر مرغ از نظر وزارت بهداشت قابل تضمین نیست و با توجه به صادر شدن بخش نامه مربوط به این موضوع امیدواریم و به زودی تدریج خمیر مرغ از فرآیند تولید سوسیس و کالباس حذف شوند.

 

همچنین هدایت حسینی، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو هفته گذشته در این خصوص گفت: بازرسی‌های مستمر و دقیق در زمینه فرآورده‌های گوشتی وجود دارد و در عین حال دیده شدن خمیر مرغ در کارخانه‌ها تخلف محسوب و باعث توقف خط تولید آن‌ها می‌شود.

 

این درحالی است که مهدی خلج، رییس سازمان دامپزشکی کشور دراین باره تصریح کرد: استفاده از خمیر مرغ تحت نظارت سازمان دامپزشکی مانعی ندارد و تولیدکنندگانی که از سازمان دامپزشکی مجوز دارند و نظارت‌های لازم بر آن‌ها انجام می‌شود هیچ مشکلی ندارند.

 

وزیر جهاد کشاورزی نیز که دو روز پیش که برای دومین بار در اتاق بازرگانی حاضر شده بود، در زمینه مصرف خمیر مرغ نظر کاملا متفاوتی با وزارت بهداشت مطرح و اعلام کرد: ممکن است برخی تولیدکنندگان خمیر مرغ در واحدهای دسته دوم بدون نظارت دست به تخلفاتی زده باشند که باید با آن‌ها برخورد شود اما تولید این محصول در کشور مشکلی ندارد و این موضوع که تولید خمیر مرغ با نظارت سازمان دامپزشکی پیگیری شود با وزارت بهداشت توافق شده است.

 

به نظر می رسد دو وزارتخانه بهداشت و جهاد کشاورزی که طی چند ماه گذشته اختلاف نظرهای دیگری نیز در موضوعات مختلفی مانند استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی داشته‌اند بهتر است به جای طرح این اختلافات در مجامع عمومی و رسانه‌ها با تشکیل کارگروه‌های مشترک راهکار مناسبی برای حل مشکلات موجود در حوزه صنایع غذایی و ارتقای سلامت مردم ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha