سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 126099

رئیس هیأت نظارت و تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی گفت: مسئولان فنی در بیمارستانها باید اطلاع‌رسانی کنند تا مردم از تعرفه‌های جدید آگاهی پیدا کنند و پزشکان نیز غیر از پرداخت بیماران در بیمارستانها، پرداخت دیگری نباید دریافت کنند.

سلامت نیوز:  رئیس هیأت نظارت و تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی گفت: مسئولان فنی در بیمارستانها باید اطلاع‌رسانی کنند تا مردم از تعرفه‌های جدید آگاهی پیدا کنند و پزشکان نیز غیر از پرداخت بیماران در بیمارستانها، پرداخت دیگری نباید دریافت کنند.

 محمدحسین بدخش در گفت‌وگو با فارس، گفت: 3 دهه بود که کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات درمانی وجود داشت و افراد زیادی تلاش کردند تا آن را تغییر دهند اما نشد و در این دولت با تلاش وزیر بهداشت این کتاب اجرایی شد.

وی ادامه داد: خدمات جدیدی در این کتاب تعریف شده است و تعرفه بسیاری از خدمات مشخص شده و وظیفه ماست که در مقابل این همت جواب بدهیم و از پزشکان می‌خواهم تلاش کنند دقیقاً تعرفه رعایت شود.

رئیس هیأت تجدید نظر سازمان نظام پزشکی گفت: جامعه پزشکی باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا به نحو احسن کتاب تعرفه خدمات درمانی اجرایی شود، این در حالی است که جامعه پزشکی قشر فرهیخته است و از اوایل انقلاب و در زمان جنگ تلاش زیادی انجام داده و در این موقعیت هم به گونه‌ای باید رعایت کند که عارضه‌ای بوجود نیاید.

بدخش افزود: مانعی برای اجرای این کتاب وجود ندارد البته تجدید نظرهایی باید در فرصت‌های مناسب در این کتاب انجام شود با این وجود به طور یقین اجرای آن محاسن زیادی دارد.

وی گفت: از پزشکان می‌خواهیم اگر با مشکلاتی مواجه شدند آن را به سازمان نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش دهند تا نسبت به رفع آن اقدام شود و غیر از پرداخت بیماران در بیمارستانها، پرداخت دیگری نباید دریافت شود.

رئیس هیأت تجدید نظر سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: مردم نیز باید بدانند که برای یک خدمت درمانی چقدر پول باید بدهند و این موضوع یک مسئله مشخص در دنیاست و اینکه هر پزشکی نرخی متفاوت بگیرد درست نیست.

بدخش افزود: مسئولان فنی در بیمارستانها باید اطلاع‌رسانی کنند تا مردم از تعرفه‌های جدید آگاهی پیدا کنند البته کوتاهی در این زمینه تخلف محسوب نمی‌شود اما برای بهبود کار بهتر است انجام شود همانگونه که برای اجرا تلاش می‌شود باید برای نظارت هم دقت لازم انجام شود.

وی گفت: در هیأت‌های نظارت به تمام زوایای تخلفات رسیدگی می‌شود و کوچکترین گذشتی نخواهیم داشت، ابتدا تذکر می‌دهیم تا اصلاح شود اما اگر نشد برخورد می‌کنیم.

بدخش افزود: مردم می‌توانند از طریق سامانه‌ای که سازمان نظام پزشکی اعلام خواهد کرد شکایات و تخلفات انجام شده را گزارش دهند در واقع باید کاری کرد تا شرایط شکایت پیش نیاید و چگونه برخورد کردن در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha