سازمان ملل متحد، برنامه جهانی غذا، شرکت تتراپک و فرآورده های لبنی سحر در سه شعبه از رستوران های آواچی اقدام به توزیع بسته های آموزشی در خصوص فواید استفاده از شیر برای کودکان و نیز ارائه شیر به جای نوشابه در کنار فست فودها کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در این برنامه همراه با غذای سفارش داده شده بسته ای رایگان شامل شیر روزانه، یک پازل، یک شعر آموزشی و بروشوری در خصوص مزایای نوشیدن شیر و یک فرم نظر خواهی در اختیار کودکان و والدین قرار داده می شود.

پرکردن این فرم ها منجر به شرکت در قرعه کشی ماهیانه خواهد شد که در این قرعه کشی ها که دو برنده خواهد داشت یک دستگاه رایانه تعلق می گیرد.

نمایندگان شرکت تتراپک که یک شرکت چند ملیتی با منشاء سوئدی است در گفتگو با خبرنگاران سلامت نیوز به پرسش های آنها پاسخ دادند.

آنها در پاسخ به این سئوال که بین شیر به عنوان یک ماده غذایی کامل و فست فود به عنوان یک غذای ناسالم دوگانگی و تعارض وجود دارد و آنها چگونه این مسئله را توجیه می کنند به ارائه شیر در کنار فست فود در کشورهای غربی از سالهای گذشته تاکنون اشاره کردند و آن را اولین قدم برای سالم سازی فست فود و مهمتر از آن استفاده بیشتر کودکان از شیر عنوان کردند.

از مواردی که یکی از نمایندگان این شرکت سوئدی بسته بندی مواد لبنی و آب میوه به آن اشاره کردند، اجرای موفق توزیع شیر در مدارس ایران بود، او گفت: ما در واقع می خواهیم مکمل این برنامه باشیم و با توجه به علاقه ای که کودکان به فست فود دارند یک کالای سلامت به آنها هدیه بدهیم و آنها را بیش از پیش به مصرف شیر ترغیب کنیم، ما نیامده ایم که اینجا شیر بفروشیم بلکه آمده ایم تا فرهنگ سازی کنیم.

وی در خصوص مزایای بسته بندی های شیرهای عرضه شده در این طرح اظهار داشت: این بسته بندی ها که 75درصد آن را کاغذ، 20درصد آن را پلی اتیلن و 5درصد آلومینیم تشکیل داده است علاوه بر اینکه محتویات درونش را تا مدتها بدون نیاز به موادنگهدارنده و یا نگهداری در یخچال کاملا تازه و با همان کیفیت غذایی روز اول نگه می دارد به راحتی بازیافت می شود وبر خلاف دیگر محصولاتی که بازیافت می شوند و کیفیت خود را از دست می دهند در این محصول این اتفاق بعد از بازیافت به هیچ وجه نمی افتد.

این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ نوشیدن شیر در بین کودکان با محوریت برنامه جهانی غذا از 29مرداد آغاز شده و با استقبال گسترده خانواده ها و بخصوص والدین روبرو شده است تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در سه هفته ابتدایی آغاز این طرح بیش از 2100بسته آموزشی در سه شعبه آواچی توزیع شده است و پیش بینی برگزار کنندگان این است که در طی مدت اجرای این برنامه بیش از 5هزار بسته آموزشی توزیع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha