چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 126184

یک جراح سوختکی شست‌و‌شو با آب را بهترین راه مقابله برای کاهش عوارض ناشی از سوختگی با آب جوش دانست و گفت: استفاده از خمیر دندان، صابون و کمپرس آب یخ بر روی محل سوختگی ممنوع است.

سلامت نیوز: یک جراح سوختکی شست‌و‌شو با آب را بهترین راه مقابله برای کاهش عوارض ناشی از سوختگی با آب جوش دانست و گفت: استفاده از خمیر دندان، صابون و کمپرس آب یخ بر روی محل سوختگی ممنوع است.

دکتر محمد پگاهمهر در گفت‌و‌گو با آنا درباره اقدامات اولیه در هنگام بروز سوختگی به وسیله آب جوش گفت: به افراد توصیه می‌شود در هنگام سوختگی به وسیله آب جوش محل سوختگی را با آب شست‌وشو دهند و یک نایلون نرم را برای جلوگیری از دست رفتن رطوب بر روی محل سوختگی قرار دهند و بسیار سریع خود را به مراکز درمانی برسانند.

وی افزود: سوختگی می تواند عوارض بسیار اندک و یا شدید داشته باشد تا جایی که حتی فرد نیاز به پیوند پوست پیدا میکند.

این جراح سوختگی با تاکید بر اینکه استفاده از کمپرس آب یخ بر روی محل سوختگی ممنوع است گفت: سوختگی منجر به کاهش جریان خون می‌شود و استفاده از کمپرس آب یخ نیر به خودی‌خود منجر به جمع شدن خون در یک نقطه و در نتیجه کاهش جریان خون می‌شود که این مساله می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: سوختگی به وسیله آب جوش بیشتر در کودکان اتفاق می‌افتد و بزرگسالان بیشتر دچار عوارض ناشی از سوختگی به وسیله آتش می‌شوند.

پگاه مهر در پایان خطار نشان کرد: پس از درمان سوختگی قدرت تعریق محل سوختگی کاهش می‌یابد بنابراین به افراد توصیه می‌شود پس از درمان محل سوختگی را چرب و مرطوب نگه‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha