چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 126185

نتایج یک پژوهش تازه نشان می دهد که جراحی کاهش وزن می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا حد زیادی کاهش دهد.

سلامت نیوز: نتایج یک پژوهش تازه نشان می دهد که جراحی کاهش وزن می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا حد زیادی کاهش دهد.

به گزارش ایرنا از بی.بی.سی، در این تحقیق که با سرپرستی پژوهشگری از دانشگاه کینگز کالج لندن انجام شده، پزشکان بیش از 5000 نفر را برای ارزیابی تاثیر عمل چاقی روی سلامت فرد زیر نظر قرار دادند.

نتیجه پژوهش که در نشریه پزشکی لانست منتشر شده نشان می دهد خطر ابتلا به دیابت در افرادی که جراحی کاهش وزن انجام داده اند، 80 درصد کمتر می شود.

چاقی بیش از حد و دیابت نوع دو به شدت به هم مرتبط هستند؛ هرچه فرد چاق تر باشد، احتمال ابتلا به دیابت در او بیشتر می شود.


** تفاوت چشمگیر

در پژوهش تازه وضعیت 2167 نفر که عمل لاغری انجام داده اند با همین تعداد از افرادی که دچار چاقی بیش از حد هستند و جراحی نکرده اند، مقایسه شده است.

در میان گروه اول 38 مورد ابتلا به دیابت نوع دو دیده شد، اما تعداد مبتلایان در گروه دوم 177 نفر بود؛ یعنی هشتاد درصد کاهش ابتلا در صورت انجام عمل.

سالانه حدود سه در صد از کسانی که دچار چاقی مفرط هستند به دیابت نوع دو مبتلا می شوند، هرچند که عمل لاغری این رقم را تا 0,5 درصد کاهش می دهد.

جراحی کاهش وزن در حال حاضر به عنوان یکی از آخرین شیوه های درمانی برای کسانی که چاقی و داشتن چربی بیش از حد سلامتی آن ها را تهدید می کند، مورد استفاده قرار می گیرد.

در بریتانیا این جراحی تنها برای کسانی جزو خدمات رایگان پزشکی است که چاقی مفرط جانشان را تهدید می کند و بقیه شیوه های درمانی روی آنها نتیجه بخش نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha