مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از اهدای تا ۱۰ برابری خون در روز تاسوعا نسبت به روزهای عادی در برخی استانهای کشور خبر داد و گفت: در روز تاسوعا 16 هزار و 500 واحد خون اهدا شد که این میزان 2 برابر روزهای عادی بوده است.

ادامه نذر اهدای خون تا اربعین

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از اهدای تا ۱۰ برابری خون در روز تاسوعا نسبت به روزهای عادی در برخی استانهای کشور خبر داد و گفت: در روز تاسوعا 16 هزار و 500 واحد خون اهدا شد که این میزان 2 برابر روزهای عادی بوده است.

علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با وضعیت اهدای خون در دهه محرم و در روز تاسوعای حسینی گفت: در روز تاسوعا عزاداران حسینی از سراسر کشور 16 هزار و 500 واحد خون اهدا کردند که این میزان 2 برابر روزهای عادی است.

وی ادامه داد: در برخی استانها میزان اهدای خون و استقبال عزاداران بسیار چشمگیر بوده به طوری که در استان اصفهان میزان اهدا در این ایام 10 برابر روزهای عادی بوده است و در استانهای آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل 7 برابر بوده است.

پورفتح‌الله گفت: میزان اهدای خون در ایام تاسوعا در استانهای هرمزگان، البرز، کردستان و ایلام 4 تا 5 برابر روزهای عادی گزارش شده است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: همچنین امسال برنامه نذر اهدای خون را داشته‌ایم یعنی زمانی که ظرفیت پایگاه‌های انتقال خون افزایش یابد می‌توان برای روزهای آینده خون اهدا شده را ذخیره کرد این برنامه تا اربعین حسینی برنامه‌ریزی شده تا با اهدای خون در این ایام به صورت تدریجی با مشکل کمبود خون مواجه نباشیم.

وی میزان اهدای خون در تاسوعای امسال را نسبت به سال گذشته با افزایش جزئی ارزیابی کرد و گفت: این به دلیل ساماندهی روند اهدای خون است چرا که نباید بیش از ظرفیت اهدای خون انجام شود تا با مشکل فرایندهای بعدی اهدای خون که آماده‌سازی و جداسازی واحدهای خونی است مواجه نشویم همچنین طول عمر بسیار کوتاه مدت پلاکت که 4 روز است باید در نظر گرفته شود.

پورفتح‌الله ادامه داد: در فصل بارانی و سرما که با کاهش اهدا کنندگان خون مواجه هستیم امسال برنامه‌ریزی شده است که برنامه نذر اهدای خون و مراجعه تدریجی مردم را داشته باشیم تا مشکل کمبود خون را امسال کمتر داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در واقع پس از ایام اربعین حسینی برنامه ویژه‌ای در رابطه با فرهنگ‌سازی اهدای خون خواهیم داشت تا به صورت مداوم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha