پژوهشگران دریافته‌اند؛ فعالیت جنسی كنترل نشده و ناسالم در دوران نوجوانی باعث می‌شود دختران احساس گناه و عدم اعتماد به نفس بسیار بیشتر و شدیدتری داشته باشند كه این امر سلامت روان آنان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ای بی سی نیوز، این مطالعات روی بیش از 14 هزار نوجوان آمریكایی در گروه سنی بین 14 تا 17 سال صورت گرفته است.

در این پژوهش كه از سوی دو آكادمی آمریكایی هدایت شده اطلاعات حاصل از تحقیق ملی بلند مدت دولت آمریكا روی بهداشت نوجوانان در دانشگاه نورت كارولینا مورد استفاده قرار گرفته است.

این تحقیقات نشان داد: داشتن فعالیت جنسی ناسالم كه در كشورهای غربی متداول است خطر ابتلا به افسردگی را در دختران نوجوان تا دو برابر افزایش می‌دهد.

در این دختران نوجوان میزان شیوع علائم افسردگی شدید تا 19 درصد افزایش می‌یابد در حالی كه خطر ابتلا به این اختلال روانی در دختران باكره تنها 2/9 درصد است.

از سوی دیگر انجمن روانشناسی آمریكا سال گذشته در گزارشی اعلام كرد كه چاپ تصاویر زنان در تبلیغات جنسی در بخشی از رسانه‌ها تاثیرات نامطلوبی روی سلامت جسم و روان زنان بویژه دختران جوان در جامعه بر جای می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha