چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 126212

کلسیم یکی از مواد معدنی ضروری برای تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و افزایش میزان قلیایی بودن بدن است. همچنین به انقباض و انبساط صحیح و بیشتر ماهیچه‌های قلب کمک می‌کند. مانند تمامی مواد معدنی کلسیم هم به‌تنهایی کارساز نیست بلکه اثر آن در کنار دیگر مواد غذایی مانند منیزیم و ویتامین D مشخص می‌شود. به همین دلیل بهترین روش برای حفظ سلامتی افزایش کلسیم بدن از طریق تمامی غذاهایی است که قدرت جذب بالایی داشته باشند.

سلامت نیوز: کلسیم یکی از مواد معدنی ضروری برای تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و افزایش میزان قلیایی بودن بدن است. همچنین به انقباض و انبساط صحیح و بیشتر ماهیچه‌های قلب کمک می‌کند. مانند تمامی مواد معدنی کلسیم هم به‌تنهایی کارساز نیست بلکه اثر آن در کنار دیگر مواد غذایی مانند منیزیم و ویتامین D مشخص می‌شود. به همین دلیل بهترین روش برای حفظ سلامتی افزایش کلسیم بدن از طریق تمامی غذاهایی است که قدرت جذب بالایی داشته باشند.


به گزارش سلامانه، Natural news در گزارش اخیر خود به معرفی غذاهایی پرداخته که به‌طور طبیعی منبع مناسبی برای تأمین کلسیم بدن هستند:


جلبک دریایی: چون در اقیانوس رشد می‌کند و تحت تأثیر فرسایش خاک نیست مواد مغذی آن برای قرن‌ها باقی می‌ماند و همیشه سرشار از کلسیم است. کتانج، کونبو و واکامه از انواع جلبک‌های دریایی خوراکی هستند. 100 گرم از هرکدام شامل 157 تا 170 گرم کلسیم و دیگر مواد غذایی ضروری است.


تخم شربتی: بیشتر به دلیل داشتن پروتئین و فیبر زیاد شناخته‌شده است اما حاوی کلسیم بسیار زیادی نیز است. تنها 1 اونس از این دانه‌ها دارای 179 میلی‌گرم کلسیم است که 17 درصد از میزان توصیه‌شده در روز برای بدن را تأمین می‌کند.


دانه کنجد: این دانه معطر و لذیذ به یکی از قدیمی‌ترین محصولات دانه روغنی روی زمین تعلق دارد و یک قاشق غذاخوری از آن 88 میلی‌گرم کلسیم بدن را تأمین می‌کند. کنجد هم مانند تخم شربتی کاربردهای مختلف دارد و می‌توانید روی سالاد یا غذاهای پخته‌شده بپاشید.


شیر خام: 8 اونس شیر پاستوریزه یا هموژنیزه نشده یعنی شیری که مستقیم از گاو دوشیده شده باشد 300 گرم کلسیم بدن را تأمین می‌کند. همچنین حاوی مواد معدنی نظیر فیبر و منیزیم است که به میزان جذب کلسیم کمک می‌کند.


سبزی‌های برگ‌دار: به دلیل فرسایش خاک، بیشتر سبزی‌ها دیگر مانند گذشته خاصیت غذایی خود را حفظ نمی‌کنند اما خوشبختانه بعضی از آن‌ها مانند کلم، بروکلی و اسفناج به ترتیب در رده اول، دوم و سوم حفظ مواد غذایی خود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha