چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12623

یک دندان‌پزشک به افرادی که دندان خود را عصب‌کشی می کنند توصیه کرد؛ قبل از خروج از مطب یا در اولین فرصت ممکن از مسکن استفاده کنند و مصرف آن را تا هنگام شروع درد احتمالی به تاخیر نیندازند.

دکتر رضا آژنگ، جراح و دندانپزشک عمومی در گفت وگو با ایسنا گفت: اگر چه بیشتر افراد پس از عصب کشی دندان دچار درد نمی‌شوند اما در درصد کمی از افراد چنین اتفاقی می‌افتد.

وی با اشاره به این که درد دندان پس از عصب کشی به نحوی است که در صورت شروع به سختی می توان با مسکن آن را رفع کرد؛ افزود: بنابراین به مراجعه کنندگان توصیه می‌شود بلافاصله پس از عصب کشی حداقل از یک دوز مسکن استفاده کنند.

دکتر آژنگ با بیان این که نوع مسکن در این خصوص اهمیت ویژه ای ندارد، گفت: افراد می‌توانند هر مسکنی که به طور معمول استفاده می‌کنند، مصرف كنند.

وی در ادامه، ایپوپروفن، استامینوفن و مفنامیک اسید را برخی از این مسکن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: افراد باید پس از عصب کشی و همچنین تا 24 ساعت پس از آن به فاصله‌های هشت ساعت مسکن مصرف کنند.

این دندان‌پزشک ادامه داد : چنانچه پس از 24 ساعت، فرد دچار درد نشد لزومی به ادامه مصرف مسکن نیست.

دکتر آژنگ با بیان این که دندان‌های با سابقه درد شدید، هنگام درمان ریشه به سختی بی‌حس می‌شوند، گفت: در این موارد استفاده از روش‌های تزریقی صحیح و مواد بی حسی با اثر طولانی توصیه می‌شوند.

وی گفت: همچنین این دندان‌ها به علت تحریک عصب و وجود التهاب در بافت‌های اطراف دندان (پری آپیکال) مستعد درد پس از درمان هستند.

دکتر آژنگ با بیان اینکه در موارد درد شدید بهتر است بیمار قبل از جلسه درمان، دو دوز خوارکی مسکن مصرف کند، گفت: پس از تکمیل درمان اگر دندانپزشک فکر کند که پس از درمان، درد قابل توجهی وجود خواهد داشت، باید مجددا دندان را با یک بی حس کننده موضعی با اثر طولانی بی حس کرده و همچنین مجددا بر اهمیت تداوم استفاده از داروهای مسکن خوارکی تاکید كند، حتی اگر در آن زمان بیمار دردی نداشته باشد.

این جراح و دندان‌پزشک عمومی در پایان افزود: جلوگیری از ایجاد درد، آسان‌تر از ساکت کردن درد پس از شروع آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha