چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 126237

رییس انجمن پزشکان داخلی کشور با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری‌های گازسوز، مهم‌ترین نکته در پیشگیری از مرگ در اثر خفگی و گازگرفتگی است، گفت: باید توجه داشت که نشانه‌های مسمومیت با گاز با بیماری آنفلوآنزا شباهت دارد که سوزش چشم، تنگی نفس و خشونت صدا از علایم اولیه آن است.

سلامت نیوز: رییس انجمن پزشکان داخلی کشور با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری‌های گازسوز، مهم‌ترین نکته در پیشگیری از مرگ در اثر خفگی و گازگرفتگی است، گفت: باید توجه داشت که نشانه‌های مسمومیت با گاز با بیماری آنفلوآنزا شباهت دارد که سوزش چشم، تنگی نفس و خشونت صدا از علایم اولیه آن است.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هر ساله شمار زیادی از هموطنان به علت استفاده از بخاری‌های گازسوز غیراستاندارد جان خود را از دست می‌دهند اما با شناسایی علایم گاز گرفتگی می‌توانند از خطر مرگ جان سالم بدر برند.

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه نشانه‌های مسمومیت با گاز با بیماری آنفلوآنزا شباهت دارد، گفت: سوزش چشم، تنگی نفس، خشونت صدا، کاهش سطح هشیاری از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که در نهایت به اغما و مرگ می‌انجامد.

خسرونیا با تاکید بر اینکه جهت حصول اطمینان از نصب استاندارد بخاری‌های گازسوز خانگی باید به نکات ویژه‌ای توجه کرد، گفت: در صورتی که بخاری با شعله آبی بسوزد، می‌توان مطمئن شد که موردی از جهت تهدید سلامتی و خطر گازگرفتگی در اثر گاز وجود ندارد.

وی یادآور شد: پس از نصب بخاری گازسوز در صورتی که لوله بخاری گرم باشد؛ مشکلی وجود ندارد اما در صورت سرد بودن لوله، گاز در محیط پخش می‌شود.

رییس انجمن پزشکان داخلی کشور خاطرنشان کرد: شب‌ها و هنگام خواب هرگز نباید از شومینه استفاده کرد.

خسرونیا در پایان گفت: استفاده از بخاری بدون دودکش در منازل خطر گاز گرفتگی و مرگ را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha