چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 126239

نتایج مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس نشان می دهد، زنان میانسالی که سه ساعت در هفته یا 30 دقیقه در روز ورزش می کنند، 21 درصد کمتر از سایر زنان که تحرک بسیار کمی دارند یا اصلا ورزش نمی کنند، با خطراحتمال ابتلا به سرطان پستان روبه رو هستند.

سلامت نیوز: نتایج مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس نشان می دهد، زنان میانسالی که سه ساعت در هفته یا 30 دقیقه در روز ورزش می کنند، 21 درصد کمتر از سایر زنان که تحرک بسیار کمی دارند یا اصلا ورزش نمی کنند، با خطراحتمال ابتلا به سرطان پستان روبه رو هستند.

به گزارش ایرنا از هلث، محققان انگلیسی می گویند از هر هشت زن یک نفر در انگلستان مبتلا به سرطان پستان است که این آمار را می توان با گسترش زندگی سالم کاهش داد.

به گفته این محققان،نتایج یک پروژه گسترده تحقیقاتی بر روی 126 هزار زن نشان داد که فعالیت های ورزشی تاثیر چشمگیری در میزان ابتلا به سرطان پستان در زنان دارد.

این تحقیقات همچنین نشان داد، وزن زیاد، نوع رژیم غذایی ، استعمال دخانیات و مواد مخدر و ورزش نکردن و یا نداشتن تحرک و فعالیت فیزیکی هریک در بروز این بیماری خطرناک در زنان موثر است .

براین اساس، این ورزش ها شامل ورزش های هدفمند مانند کلاس های ورزشی مختلف است تا به طور کامل عرق بر بدن بنشیند وحرکاتی مانند پیاده روی آرام که چنین کیفیتی ندارد در فهرست ورزش های موثر قرار ندارد.

براین اساس زنان چاقی که بیش از 55 درصد چربی در بدن ذخیره کردند باید نسبت به زنان لاغر ورزش و تحرک بیشتری داشته باشند، زیرا به گفته دانشمندان زنان چاق یا دارای اضافه وزن از ریسک بیشتری برای ابتلا به سرطان پستان برخوردارند.

طبق این گزارش سلول های چربی تاثیر بیشتری در ترشح هورمون استروژن دارند که این هورمون نقش اساسی در ایجاد و بزرگ شدن توموردر بدن زنان دارد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد در گزارش خود تاکید کردند: اگرچه هنوز باید برای یافتن رابطه دقیق کاهش وزن در زنان میانسال و جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان در آنها تحقیقات بیشتری انجام داد اما باید گفت حرکات ورزشی همزمان هم تاثیر در کاهش وزن و میزان چربی در بدن زنان دارد و همزمان از ابتلا به بیماری سرطان پستان جلوگیری می کند، زیرا این حرکات از بزرگ شدن سلول های چربی و ترشح بیش از حد هورمون استروژن جلوگیری می کند.

گزارش این تحقیق در روزهای اخیر در مرکز ملی تحقیقات سرطان لیورپول انگلیس ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha