چهارصد میلیون متر مکعب آب توسط وزارت نیرو برای زاینده رود و تالاب گاوخونی در نظر گرفته شده که با دو هدف کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان و نیز حق آبه محیط زیستی رودخانه و تالاب به صورت مقطعی از سد زاینده رود رهاسازی شده است.

زاینده رود امروز سیراب میشود

سلامت نیوز : به گفته حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، چهارصد میلیون متر مکعب آب توسط وزارت نیرو برای زاینده رود و تالاب گاوخونی در نظر گرفته شده که با دو هدف کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان و نیز حق آبه محیط زیستی رودخانه و تالاب به صورت مقطعی از سد زاینده رود رهاسازی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با بارندگی های مناسب تا خردادماه شاهد وجود آب در زاینده رود باشیم.

ظهرابی با اشاره به اینکه هر دو سال یک بار البته تلاش می شود این شرایط برای زاینده رود ایجاد شود، تاکید کرد که معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تعیین مشاور برای اخذ حق آبه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی دارای برنامه ای مشخص است. براساس این برنامه، بازه های مکانی در طول رودخانه ایجاد می شود تا با تبیین نیاز اکولوژیکی منطقه حق آبه لازم را از وزارت نیرو مطالبه کنیم. برای اینکار ایستگاههای هیدرومتری در بازه ها نصب شده و نیاز اکولوژیکی محاسبه و به وزارت نیرو اعلام می شود.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر وزارت نیرو مکلف شده 176 میلیون متر مکعب را به عنوان حق آبه رهاسازی کند.

مدیر محیط زیست استان اصفهان همچنین بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و آبیاری توسط کشاورزان که به کاهش میزان برداشت آب این منطقه و رعایت حق آبه طبیعت منجر می شود، تاکید کرد.

ظهرابی اظهار امیدواری کرد که به زودی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، مراسم شکرگذاری در کنار زاینده رود انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha