چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 126266

همه احساس غمگینی را تجربه کرده اند. هر فردی ممکن است به علت یک ناراحتی دچار احساس غمگینی شده باشد.غمگینی یک واکنش و عکس العمل طبیعی است و ممکن است فردی در مقابل نرسیدن به موقعیت خاص و یا از دست دادن عزیزی غمگین می شود که یک واکنش طبیعی است و در این مرحله به عنوان بیماری تلقی نمی شود.

فیلم/تفاوت های افسردگی با احساس غمگینی

سلامت نیوز: همه احساس غمگینی را تجربه کرده اند. هر فردی ممکن است به علت یک ناراحتی دچار احساس غمگینی شده باشد.غمگینی یک عکس العمل طبیعی است و ممکن است فردی در مقابل نرسیدن به موقعیت خاص و یا از دست دادن یکی از عزیزان خود غمگین می شود که یک واکنش طبیعی است و در این مرحله به عنوان بیماری تلقی نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز، اگر دوروبرتان فرد مبتلا به افسردگی دیده باشید حتما این علامت ها را در وی مشاهده کرده اید: فرد خیلی غمگین است و حوصله رسیدگی به سر و وضع خود را ندارد و شب ها بیخواب است و فکرش مشغول است.این عکس العمل شخص بیشتر از حس غمگینی است که همه تجربه می کنند.بیمار مبتلا به افسردگی، بیماری است که به شدت غمگین است ،ناامیداست،هیچ چیزی برایش لذت بخش نیست،از زندگی سیر است،نگران آینده است،حتی گاهی نسبت به وضع خود و آینده اش و وضعیت تحصیلی فرزندانش بی تفاوت می شود حتی فرد نمی تواند غصه بخورد و اینقدر افسرده می شود که هیچ احساس درونی ندارد.خواب و اشتهایش به هم می ریزد و به شدت چاق یا لاغر می شود و از دید اطرافیانش گویا به آخر خط رسیده است به همین دلیل گاهی ممکن است آرزوی مرگ کند.اگر حس کردید کسی این حالت ها را دارد سرزنشش نکنید و یا بالاجبار به وی نگویید شاد باشد بلکه باید بیماری وی درمان شود.

در این ویدئو،دکتر صدر، روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در اینباره توضیح می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha