چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی‌های هیات اعزامی این کمیسیون به اصفهان در مورد حوادث اسیدپاشی در این شهرستان گفت که این هیات پیشنهاد اصلاح قانون مجازات مجرمین اسیدپاشی را به مجلس ارائه می‌کند.

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی‌های هیات اعزامی این کمیسیون به اصفهان در مورد حوادث اسیدپاشی در این شهرستان گفت که این هیات پیشنهاد اصلاح قانون مجازات مجرمین اسیدپاشی را به مجلس ارائه می‌کند.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت ما این است که عامل همه موارد اسیدپاشی در اصفهان یک نفر بوده است.

وی افزود: به دنبال حادثه اسیدپاشی در شهر اصفهان، مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت بررسی و ارائه گزارش به مجلس را داد و متعاقب آن تیمی به منظور این کار مشخص شد که اقدامات لازم را انجام دادند. همچنین اعضای تیم نشست‌هایی را در استان اصفهان با مبادی ذیربط اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی برگزار کردند و در یکی از نشست‌های شورای تامین استان هم حضور یافتند و گزارش های شفاهی و مکتوب از دستگاه‌های ذیربط در قضیه را دریافت کردند.

این عضو هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی به اصفهان در تشریح خلاصه گزارش این هیات گفت: این یک مساله منطقه‌ای و شهرستانی در استان اصفهان بوده که به نظر می‌رسد بی جهت جنبه ملی پیدا کرده است، همچنین برداشت ما این است که همه موارد اسیدپاشی کار یک نفر بوده است و به نظر نمی آید این یک کار سازمان دهی شده و تشکیلاتی علیه جریانات اجتماعی باشد.

حیدرپور ادامه داد: ممکن است عامل اسیدپاشی‌ها مریض روانی با شخصیت ضداجتماعی و یا فردی باشد که خواسته با هوشمندی و زرنگی مشکلی را برای جامعه ایجاد کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به دستگیری عامل اسیدپاشی‌ها با توجه به وجود سرنخ‌ها و اطلاعاتی از این فرد توسط مراجع اطلاعاتی اظهار کرد: در حال حاضر شهر اصفهان در آرامش کامل است و زندگی مردم به روال عادی برگشته است. ما در 10 روز گذشته که درگیر این قضیه بودیم هیچ مشکل و مساله‌ای را در اصفهان ندیدیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال کسی که ناجوانمردانه، دزدانه و پستی را انجام می‌دهد مثل موش در یک سوراخ می‌خزد و تا بیرون نیاید نمی‌شود آن را پیدا کرد. البته ما امیدواریم مبادی ذیربط بتوانند عامل قضیه را با سرنخ‌هایی که دارند هرچه سریع‌تر بازداشت کنند.

حیدرپور با تاکید بر لزوم اصلاح قانون مجازات اسیدپاشی گفت: حتما مجلس مصمم است که قانون مجازات مجرمین اسیدپاشی را اصلاح کند، این موضوعی است که در گزارش به آن رسیدیم و معتقدیم باید اصلاحاتی در قانون انجام شود. بنابراین حتما این را به مجلس پیشنهاد می‌کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: علاوه بر این باید بودجه لازم برای نصب دستگاه‌ها و سیستم های لازم جهت شناسایی مجرمان و متخلفان در اختیار شهرهای مختلف، استان‌ها و وزارت کشور قرار گیرد و کمک‌هایی نیز باید به نیروی انتظامی انجام شود. ان شاالله مجلس کمک خواهد کرد که بودجه‌های موردنیاز در قانون بودجه سال آینده پیش‌بینی شود.

وی با تاکید بر لزوم نگاه ویژه مجلس به تامین امنیت اجتماعی در برنامه ششم توسعه تاکید کرد: ما این موضوع را نیز در گزارش می‌گنجانیم و مجلس حتما اهتمام ویژه به این موضوع دارد.

حیدرپور اضافه کرد: در مورد اطلاع‌رسانی نسبت به این وقایع هم ما معتقدیم باید اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های داخلی آن هم به شکل دقیق انجام شود. البته متاسفانه در مورد حوادث اخیر رسانه‌های خارجی سم پاشی و جوسازی کردند و در فضای مجازی نیز به شکل تحریف شده به این موضوعات دامن زده شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشابه این حوادث در کشورهای آسیایی، کشورهای همسایه و حتی اروپا، انگلستان و آمریکا نیز اتفاق افتاده تاکید کرد: رسانه‌های داخلی ما باید با هوشیاری در مورد اطلاع‌رسانی این وقایع برخورد کنند تا از کاه، کوه ساخته نشود و مسائل منطقه‌ای جنبه ملی پیدا نکند.

حیدرپور در پایان با بیان اینکه گزارش هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی به اصفهان در مورد حوادث اسیدپاشی تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود گفت که این گزارش بعد از ارائه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تقدیم هیات رییسه مجلس خواهد شد و به استحضار همه نمایندگان می‌رسد و در مورد قرائت آن در صحن علنی نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha