معاون اورژانس كشور با توصیه به دانش آموزان مبنی براستفاه از پل عابر پیاده و عبور از محل‌های خط كشی شده برای گذر از عرض خیابان گفت: بدین ترتیب كمتر شاهد بروز حوادث ترافیكی دانش آموزان در مسیر منزل تا مدرسه خواهیم بود.

دكتر فرهاد رضوانی، در گفت وگو با ایسنا، با تاكید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ترافیك در دانش آموزان توسط والدین و اولیای مدارس اظهار كرد: كودكان در ابتدای سال تحصیلی با محیط جدیدی به نام مدرسه آشنا می‌شوند كه باید پیش از ورود با مسایلی ایمنی آشنا شوند.

وی، با بیان این كه دانش آموزان نباید حین عبور از عرض خیابان از میان وسایل در حال حركت تردد كنند در ادامه افزود: در نقاط كوری چون سربالایی‌ها، سراشیبی‌ها و پیچ‌ها كه رانندگان از دید كافی برخوردار نیستند، خطر تصادف فرد با وسیله نقلیه وجود دارد كه والدین و اولیا مدارس كشور باید نكاتی را به دانش آموزان متذكر شوند.

معاون اورژانس كشور، با تاكید بر این كه دانش آموزان تا پیش از توقف كامل سرویس مدارس نباید به باز كردن درب ماشین و خروج از آن اقدام كنند، افزود: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ضمن صرفه جویی در وقت از امنیت و اطمینان بیشتری نیز برخوردار است.

دكتر رضوانی، در خصوص كودكان مبتلا به صرع و دیابت نیز توضیح داد: برای پیشگیری از بروز حادثه اولیا مدرسه باید از وجود بیماری وی مطلع باشند تا مراقبت‌های مناسبی صورت گیرد.

وی، یادآور شد: والدین باید به كودكان خود آموزش دهند تا تلفن منزل، همراه والدین و یا شماره تماسی از پدر یا مادر بزرگ را به خاطر بسپارند و یا در داخل جیب كودك نگهداری شود تا در موارد لزوم از آن استفاده شود.

معاون اورژانس كشور، با پرهیز دادن دانش آموزان از برقراری ارتباط با افراد سود جوی اطراف مدرسه یادآور شد: دانش آموزان ترجیحا از اغذیه تهیه شده در منزل به عنوان میان وعده در محیط مدرسه استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha