معصومه ابتکار از ورود آب زاینده رود به شهر اصفهان تا امشب خبر داد.

سلامت نیوز: معصومه ابتکار از ورود آب زاینده رود به شهر اصفهان تا امشب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در این باره گفت: ان‌شاءالله آب تا فردا به تالاب گاوخونی هم خواهد رسید و احیای رودخانه و تالاب ارزش فوق العاده ای برای شرایط زیست محیطی و جاذبه های گردشگری دارد.

وی در رابطه با بنزین‌های آلوده و شکایت‌های مطرح در این رابطه توضیح داد:‌ دادگاهی بر مبنای شکایت تعدادی از شهروندان تشکیل شده‌اند و سازمان محیط زیست به عنوان مطلع برای تکمیل پرونده دعوت شده است به عبارت دیگر به عنوان سازمان محیط زیست شکایتی تنظیم نشده است.

ابتکار به پیگیری های مجلس برای وضعیت بنزین های آلوده اشاره کرد و گفت:‌ در کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله بهداشت،‌ انرژی و اصل نود از چندین ماه گذشته حضور داشته ایم و اطلاعات جامع و کافی را در مورد بنزین های آلوده ارائه کرده ایم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه بنزین پتروشیمی کلا از چرخه تولید خارج شده است، تصریح کرد: این اقدام باعث شده است تا شهروندان در کشور هوای بهتری را تنفس کنند و شاخص های موجود نیز این مطلب را تائید می‌کند. پس تصمیم دولت این است که گام مهمی در جهت ارتقا سلامت مردم بردارد.

وی با اشاره به اینکه ما در مورد وضعیت بنزین پاسخگوهستیم و گزارش کاملی در این ارتباط روی پرتال سازمان محیط زیست قرار گرفته است خاطر نشان کرد :‌ موضع سازمان در این زمینه کاملا کارشناسی است و سازمان محیط زیست مکلف است از سلامت مردم دفاع کند و پیگیر این مسئله خواهد بود. البته می دانیم گامهای خوبی برای بهبود وضعیت هوا برداشته شده است اما تاشرایط مطلوب را طولانی در پیش داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ورزنه ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    جهت اطلاع سرکار خانم ابتکار عرض میکنم که آبی که در زاینده رود رها میشود بعد از عبور از شهر اصفهان (20کیلومتر بعد از اصفهان) از رودخانه وارد کانال بتنی میشود وبین زمینهای زراعی تقسیم میشود و از آنجا تا تالاب گاوخونی(حدود 130 کیلومتر) آبی در زایند رود جاری نیست که به تالاب گاوخونی برسد