یک اورولوژیست با بیان اینکه پیچش بیضه باید در کم‌تر از ۶ ساعت مورد جراحی قرار بگیرد گفت: پیچش بیضه موجب قطع خون‌رسانی به این قسمت از بدن می‌شود و تداوم این امر موجب از دست دادن این عضو می‌شود.

سلامت نیوز: یک اورولوژیست با بیان اینکه پیچش بیضه باید در کم‌تر از ۶ ساعت مورد جراحی قرار بگیرد گفت: پیچش بیضه موجب قطع خون‌رسانی به این قسمت از بدن می‌شود و تداوم این امر موجب از دست دادن این عضو می‌شود.

دکتر ولی‌الله یمین در گفت‌و‌گو با آنا پیچش بیضه را جزو اورژانس‌های نادر پزشکی دانست و گفت: پیچش بیضه بیشتر در سن 10 تا 17 سالگی و به دنبال انجام کارهای سنگین ایجاد می‌شود که بروز این عارضه درد بسیاری شدیدی  را به همراه دارد و بیماران باید ورژانسی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: پیچش بیضه موجب قطع خون‌رسانی بیضه شده و اگر ظرف 6 ساعت مورد جراحی قرار نگیرد عدم خون‌رسانی موجب قطع بیضه و از دست دادن این قسمت از بدن می‌شود.

این اورولوژیست در ادامه تصریح کرد: هنگام جراحی هر دو بیضه حتی بیضه سالم نیز به پوست پیوند زده می‌شود.

وی درد بسیار شدید بیضه را شایع‌ترین علامت این بیماری دانست و گفت: اما برخی افراد ممکن است دچار حالت تهوع و استفراغ نیز شوند.

دکتر یمین در پایان خاطرنشان کرد: برخی پزشکان بر این عقیده هستند که می‌توانند با دست و بدون نیاز به جراحی بیضه را برگردانند اما به بیماران توصیه می‌شود حتما جراحی را انجام دهند زیرا این اقدام نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آرش ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام و خسته نباشید خدمت شما من الان 23 سالمه و با خوندن این مطلب یاد یه موضوعی مربوط به 15-16 سالگیم افتادم و خیلی نگران شدم... من اون زمان یادمه که یهو یه درد ناگهانی در قسمت پایین شکمم احساس کردم که مربوط به بیضه هام بود و وقتی که بیضه لمس می شد انگار که این درد بیشتر می شد(و همراه با کمی حالت تهوع بود ولی اصلا استفراغ نداشتم) اون زمان رفتم پیش دکتر متخصص و دکتر با دست بیضه هام رو معاینه کرد و چیزی تشخیص نداد و گفت که برو آزمایش بده بعد از چند روز که دردم برطرف شد منم دیگه دنبال قضیه نرفتم و این درد هم دیگه سراغ من نیومد... تا امروز که این مطلب رو دیدم شک کردم که نکنه بیضه ام از کار افتاده باشه و خودم خبر نداشته باشم؟؟؟!!! یعنی امکانش هست بدون هیچ نشونه و دردی بیضه از کار بیفته؟؟ در ضمن اون زمان ها من زیاد خود ارضایی می کردم...(حدود 1 سالی میشه که ترک کردم) (در ضمن زمانی که خود ارضایی می کردم برای برای لذت بیشتر موقعی که اسپرم می خواست خارج بشه یعنی آخرین لحظات ارگاسم تحریک رو متوقف می کردم و بعد از چند دقیقه دوباره شروع می کردم؛یا اینکه اگه می خواست خارج بشه جلوشو می گرفتم تا بتونم بازم ارضا بشم... (میشه به خاطر این کار بوده باشه که وقتی دیگه اینکارو نکردم خود به خود خوب شده باشه؟!) تورو خدا کمک کنید خیلی نگرانم یه دنیا ممنووون...