چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12630

رییس انجمن دیابت ایران با تاكید بر ضرورت پیشگیری از بروز دیابت و همچنین جلوگیری از عوارض ناشی از دیابت گفت: برای اولین بار برنامه مشاوره كنكوری‌های دیابتی در انجمن دیابت ایران برگزار می‌شود.

دكتر رجب، رییس انجمن دیابت ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیابتی‌هایی كه برای كنكور آماده می‌شوند، گفت:‌ استرس طولانی مدت در بیماران دیابتی بر میزان قند خون تاثیر گذاشته و سبب افزایش قند خون می‌شود.

وی در این باره ادامه داد: تغذیه صحیح و تحرك كافی دو اصل لازم برای بیماران دیابتی است. بر این اساس درس خواندن ممكن است كاهش فعالیت جسمی و افزایش تغذیه بیماران دیابتی را به دنبال داشته باشد. بنابراین برنامه‌ای در راستای كنترل قند خون و چگونگی درس خواندن در بیماران دیابتی كه برای كنكور سال آینده آماده می‌شوند، ضروری به نظر می‌رسید.

دكتر رجب ادامه داد: به این ترتیب فردا (پنجشنبه 4 مهر ماه) برای نخستین بار برنامه مشاوره برای دیابتی‌هایی كه سال آینده در كنكور شركت می‌كنند، از ساعت 10 تا 12 و با همكاری چند تن از اساتید دانشگاه و چند نفر از دیابتی‌هایی كه سال‌های گذشته علاوه بر موفقیت در كنكور در كنترل قند خون خود نیز موفق بوده‌اند،‌ در محل انجمن برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی دیابت (23 آبان ماه) و برنامه‌های انجمن دیابت ایران در این روز، گفت: به منظور اطلاع رسانی و آموزش بیشتر به مبتلایان به دیابت و متخصصان كنترل دیابت، برنامه‌ریزی می‌شود.

دكتر رجب با تاكید بر ضرورت صرف زمان و هزینه بیشتر به منظور جلوگیری از بروز دیابت و همچنین پیشگیری از عوارض احتمالی در مبتلایان به دیابت، گفت: كمك به پیشگیری از عوارض دیابت، ‌از هزینه‌های سنگین درمان عوارض ناشی از دیابت جلوگیری می‌كند. به عنوان نمونه هزینه‌ای كه برای داروهای دیابت نوع 2 صرف می‌شود 7 درصد كل منابعی است كه برای دیابت هزینه می‌شود؛ این در حالی است كه در صورت بستری در بیمارستان حدود 40 تا 50 درصد منابع دیابت، صرف درمان می‌شود. به این ترتیب هزینه‌های دارو كه برای عوارض دیابت پرداخت می‌شود حدود چهار برابر هزینه‌هایی است كه برای قرص و انسولین پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha