پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 126340

یک متخصص زنان و زایمان گفت: پزشک با گرفتن سابقه بهداشتی و سؤال در مورد علائم به تشخیص علل ترشحات واژن می‌پردازد.

راه‌های پیشگیری و درمان ترشحات واژن

سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان گفت: پزشک با گرفتن سابقه بهداشتی و سؤال در مورد علائم به تشخیص علل ترشحات واژن می‌پردازد.

دکتر مریم نعمتی در گفتگو با سلامانه، افزود: سؤالاتی از این قبیل که، ترشح چه رنگی است، آیا بو هم دارد، احساس خارش درد یا سوزش در واژن یا اطراف آن وجود دارد، آیا از دوش واژینال استفاده می‌کنید، و... ازجمله سؤالاتی است که به تشخیص پزشک کمک می‌کند. همچنین ممکن است پزشک نمونه‌ای از ترشح را بگیرد یا تست پاپ اسمیر انجام دهد.


وی در ادامه افزود: روش درمان بستگی به علت ایجادکننده دارد. مثلاً درمان عفونت‌های قارچی معمولاً با داروهای ضد قارچ که به شکل کرم یا ژل هستند و آن‌ها را به داخل واژن وارد می‌کنند، انجام می‌شود. واژینوز باکتریایی با قرص‌ها یا کرم‌های آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.


دکتر نعمتی برای پیشگیری از بروز ترشحات واژن توصیه کرد: ناحیه واژن را به‌طور منظم با آب گرم و صابون ملایم شستشو دهید. هیچ‌وقت از صابون‌های معطر یا محصولات یا دوش واژینال استفاده نکنید. پس از حمام رفتن برای جلوگیری از ورود باکتری‌ها به داخل واژن و ایجاد عفونت، ناحیه واژن را همیشه از جلو به عقب تمیز کنید. زیرپوش‌های صد در صد نخی پوشید و از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ اجتناب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha