قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با اجرای کتاب جدید تعرفه‌گذاری، بیماران بستری ساکن شهر 6 درصد و روستاییان و عشایر 3 درصد هزینه در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت خواهند کرد و با اجرای این کتاب خالص پرداختی از جیب مردم افزایش نمی‌یابد.

سلامت نیوز : 

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با اجرای کتاب جدید تعرفه‌گذاری، بیماران بستری ساکن شهر 6 درصد و روستاییان و عشایر 3 درصد هزینه در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت خواهند کرد و با اجرای این کتاب خالص پرداختی از جیب مردم افزایش نمی‌یابد.

دکتر ایرج حریرچی در سفر به فسا بیان داشت: طرح تحول نظام سلامت گام‌های مختلفی در حوزه درمان و بهداشت دارد. یکی از اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت، حفاظت مالی مردم از هزینه‌هایی است که برای بهداشت و درمان می‌پردازند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل اینکه در گذشته تعرفه‌ها، تعرفه‌های مناسبی نبود در طی سالیان متمادی برخی از پرداخت‌های غیررسمی در کشور شکل گرفته بود، یعنی در بعضی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مبالغی بیش از تعرفه رسمی دریافت می‌شد و متاسفانه این پدیده برای وجهه جامعه پزشکی و وزرات بهداشت اصلا مناسب نبود.

قائم مقام وزیر بهداشت اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، اصلاح تعرفه‌ها و کمک دولت، توانستیم تعرفه مناسبی برای بخش دولتی و خصوصی تعریف کنیم و با تدوین کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت که بعد از 17 – 18 سال بازبینی و بازنگری اساسی شد، حدود 700 خدمت جدید به آن اضافه شد. امید داریم از 15 آبان که رسما تعرفه‌های جدید اجرا شده دیگر در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شاهد پرداخت‌های غیررسمی که حیثیت ما و جامعه پزشکی را مورد سوال قرار می‌دهد، نباشیم.

حریرچی بیان داشت: با سامانه جامع رسیدگی به شکایات که به صورت کامل و پیچیده طراحی و راه‌اندازی شده است و در کل کشور کنترل می‌شود، هر روز نتایج به وزرات بهداشت و درمان گزارش می‌شود و همه بیمارستان‌ها و دست اندرکاران درمان با این روش تحت نظارت هستند.

 

وی افزود: از مردم هم تقاضا می‌کنیم با سامانه‌ای که معرفی خواهد شد هر نوع شکایت خود را به گوش مسئولان رسانند.

 

وی همچنین بیان کرد: با اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، میزان پرداخت هزینه درمانی کلیه بیماران چه سرپایی و چه بستری خصوصا بستری در بیمارستان‌های دولتی در شهر به 6 درصد و روستاییان و عشایر به 3 درصد کاهش خواهد یافت.

 

حریرچی همچنین در نشست هیات رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: همه تلاش‌های مدیران و کارکنان باید در جهت رضایت‌مندی هرچه بیشتر مردم و بیماران و محافظت از سرمایه‌های سلامت باشد.

 

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر علیرضا عسکری، رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز درباره آمادگی دانشگاه در راستای گام سوم طرح تحول سلامت بیان داشت: ما با اجرای طرح تمام وقتی پزشکان طی دو سال و نیم گذشته و با افزایش ارائه خدمات به مردم به اشکال مختلف در سیستم کلینیک ویژه، کمک کرده‌ایم که پدیده زیرمیزی در مجموعه ما به حداقل و حتی به صفر برسد.

 

عسکری افزود: آمادگی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فسا برای برپایی چنین خدمتی در گام سوم طرح تحول سلامت یک آمادگی همه جانبه و حداکثری مبتنی بر توانمندی کامل دانشگاه خواهد بود.

 

مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha