یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از مناسب نبودن ایستگاههای مترو برای تردد معلولان، گفت: یک معلول همان حق و حقوقی را دارد كه یک شهروند سالم دارد و بنابراین ایستگاه‌های مترو باید برای معلولان مناسب ‌سازی شوند.

سلامت نیوز : یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از مناسب نبودن ایستگاههای مترو برای تردد معلولان، گفت: یک معلول همان حق و حقوقی را دارد كه یک شهروند سالم دارد و بنابراین ایستگاه‌های مترو باید برای معلولان مناسب ‌سازی شوند.

مجتبی شاکری در گفت و گو با مهر اظهار داشت: باید امکانات و دسترسی های شهری را طوری در اختیار مردم قرار داد که همه معلولان از این امکانات مانند مردم عادی بتوانند استفاده کنند اما این امکانات در ایستگاههای مترو در حال حاضر بسیار محدود است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پروژه‌ هایی که در شهر افتتاح می شود باید دسترسی معلولان در آن دیده شده باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه معابر شهری فعلی ما اجازه تردد به افراد معلول را آنگونه که باید نمی دهد و واقعیت این است كه افراد معلول نمی ‌توانند براحتی برنامه های خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در مورد مناسب‌ سازی ساختمان ‌ها و پروژه های شهری برای معلولان دستورالعمل داریم، تصریح کرد: در ساخت فضاهای شهری، از ایستگاه‌‌ های مترو باید موضوع مناسب ‌سازی این فضاها برای استفاده معلولان در نظر گرفته شود.

شاکری در خصوص توجه شورای شهر تهران به معلولان نیز گفت: تشكیل كارگروه معلولان در شورای شهر تهران هم به منظور است تا مصوبات و برنامه هایی که در شورا انجام می شود، به طور جدی پیگیری شود. شورای چهارم نسبت به معلولان نگاه ویژه‌ ای دارد و تا حد ممکن پیگیر رعایت حقوق معلولان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha