معاون حقوقی سازمان محیط زیست با تکذیب ادعای کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر عدم دریافت گزارش آلایندگی بنزین داخلی، گفت: مستندات در دو جلد کتاب به مجلس ارئه شده است.

تکذیب ادعای کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر عدم دریافت گزارش بنزین آلاینده

سلامت نیوز :  معاون حقوقی سازمان محیط زیست با تکذیب ادعای کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر عدم دریافت گزارش آلایندگی بنزین داخلی، گفت: مستندات در دو جلد کتاب به مجلس ارئه شده است.

سیدمحمد مجابی در گفتگو با مهر افزود: این گزارش در جلسات حضوری طی ماههای گذشته نه تنها به کمیسیون انرژی بلکه به کمیسیون ها ی بهداشت و درمان و کمیسیون اصل 90 ارائه شده است.

به گفته وی، این گزارش ها هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی در دو جلد کتاب در اختیار مجلس قرار گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست اظهار داشت: تمام مستندات لازم مبنی بر آلایندگی بنزین های داخلی در این دو جلد کتاب آورده شده و تصمیم نهایی به عهده مجلس است که جلوی تولید آن را بگیرد یا از آن حمایت کند.

مجابی تصریح کرد: آنچه که برای تصمیم گیری نهایی مورد نیاز مجلس است سازمان محیط زیست در این گزارشات در اختیار مجلس قرار داده و اگر بازهم نیاز به توضیحات شفاهی باشد سازمان محیط زیست آمادگی ارائه این توضیحات در جلسات حضوری را دارد.

به گزارش مهر، کمیسیون انرژی مجلس امروز اعلام کرده درباره آلایندگی بنزین داخلی گزارش کتبی از سازمان محیط زیست دریافت نشده و چنانچه مستندات محیط زیست کافی نباشد از تولید بنزین داخلی حمایت می کنیم.

در ترکیب بنزین استاندارد یورو 4 که مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست بوده، میزان بنزن یک درصد و میزان ترکیبات آروماتیک 35 درصد است. در حالی که در بنزین پتروشیمی، بنزن و آروماتیک‌ها بخش اصلی ترکیب بنزین را تشکیل می دهند و میزان آن بسیار فراتر از استانداردهای مورد نظر است. به استناد نمونه‌برداری انجام شده در مرکز آزمایشگاهی سازمان محیط زیست نتایج بدست آمده حاکی ازبالا بودن میزان آروماتیک‌ها به مقدار 63.72 و میزان بنزن 6.98 در صد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha