شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 126524

کارشناس مسایل خانواده با بیان اینکه تحقیر، انرژی های زن و شوهر را هدر می دهد، به همسران توصیه کرد، برای برقراری آرامش در خانه، از تحقیر یکدیگر پرهیز کنند.

سلامت نیوز : کارشناس مسایل خانواده با بیان اینکه تحقیر، انرژی های زن و شوهر را هدر می دهد، به همسران توصیه کرد، برای برقراری آرامش در خانه، از تحقیر یکدیگر پرهیز کنند.

حسین علیزاده در گفت وگو با  ایرنا افزود: در صورت تحقیر، زوجین نمی توانند از آنچه دارند به خوبی استفاده کنند، زیرا تجربه نشان داده مثلا مردی آدم توانایی بوده و هوش فنی و عملی بالایی داشته اما به دلیل اینکه همسرش او را نپذیرفته و هوش یا فیزیک او را به سخره گرفته، این توانایی در او همچنان راکد مانده است.

وی ادامه داد: دیده شده زن هایی توانمند که مدیریت خوبی نیز دارند به دلیل اینکه همسرانشان آنها را قبول نداشته و آنها را جلوی دیگران ضایع کرده اند، نتوانسته اند پر و بال باز کرده و توان واقعی خود را نشان دهند.

این مدرس مهارت های زندگی ادامه داد: زمانیکه به توانایی ها و نکات مثبت یکدیگر می پردازیم، گویا یک رضایتمندی درونی در ما ایجاد و زندگی برای ما شیرین می شود.

به گفته وی، در هر خانه ای که تحقیر حاکم باشد، در آن خانواده راه تربیت بسته می شود، زیرا تربیت عبارت است از استخراج خوبی ها و توانایی ها و استفاده از آنها در مسیر مطلوب، بنابراین تربیت یعنی بسترسازی برای رسیدن به خوبی هاست.

علیزاده افزود: در صورتیکه در خانه ای شرایطی فراهم کردیم تا زن و شوهر و فرزندان، خوبی ها و توانایی های خود را نشان دهند، در آن صورت تربیت به نحو احسن انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه پرداختن به خوبی ها و توانایی های همسر، زوجین را روز به روز مهربانتر و بهتر می کند، یادآور شد: انسانها جانشین خدا روی زمین و شایسته خوبی ها هستند، بنابراین خدا انسان را انتخاب کرده، پیوسته به او کرامت داده و او را گرامی داشته است.

 خداوند هیچگاه انسان را تحقیر نکرد 

مدرس مهارت های زندگی با بیان اینکه خداوند هیچگاه انسان را تحقیر نکرده، گفت: خالق یکتا همواره از خوبی ها و ارزشمندی انسان سخن به میان آورده، بنابراین باید فکر کنیم چگونه می توان از این گنجنیه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: عشق فرصتی برای خوب زیستن است و در این فرصت است که همسران و فرزندان رشد می کنند و بارور می شوند. این زندگی سعادتمندانه را از زنبور عسل یاد بگیریم، زنبور عسل شهد را از گل ها می گیرد و با پردازش آن، عسل تحویل انسان می دهد.

علیزاده خاطرنشان کرد: باید در گفت وگوی یک زن وشوهر باهوش، آگاه و مسلمان کلمات زیبا، شیرین و سودمند رد و بدل شود، مثل شهد عسل، نه کلمات آزار دهنده و تحقیرآمیز که از زهر مار نیز مهلک تر است.

 باورها، رفتارها را شکل می دهند

علیزاده با بیان اینکه باورهای ما رفتارهای ما را شکل می دهند، افزود: طبق قانون انتظار، مردان و زنان موفق پیوسته انتظار مثبت از خود دارند، آنها انتظار دارند، موفق و مورد علاقه دیگران باشند زیرا خود را شایسته خوبی ها می دانند.

وی با اشاره به قانون جذب ادامه داد: بر اساس این قانون، ذهن انسان چیزهایی را به خود جذب می کند که درباره آنها فکر می کنند و به آن عشق می ورزد، وقتی همسر خود را شایسته همسری می دانیم و آن را اعلام می کنیم، راه تربیت باز شده و خداوند و کائنات هم با ما همکاری خواهند کرد.

این کارشناس خانواده افزود: امروز ما سرشار از فرصت ها و امکاناتی است که خداوند به ما عطا کرده و بطور یقین رمز موفقیت های ما در متن همین امکانات و فرصت ها نهفته است. 

وی ادامه داد: همیشه یک ارتباط بین آنچه هستیم و آنچه آرزویش را داریم، وجود دارد و آن حرکت و تلاش ما است، قانون خدا این است که تو حرکت کن من تو را حمایت می کنم.

علیزاده با تاکید بر مراقبت از دلهای یکدیگر در زندگی زناشویی گفت: زن و مرد مانند دو بال هستند که وقتی با هم می پرند، زندگی اوج می گیرد پس باید مراقب سه چیز باشیم، وقتی تنها هستیم، مراقب افکار، وقتی با خانواده هستیم، مراقب اخلاق و وقتی با جامعه هستیم مراقب زبان خود باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جان ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعا مطالب این سایت آموزنده است. و تشکر میکنم از سایت سلامت نیوز.